Календарне планування з інформатики 2-9 клас


Гортайте донизу, шукайте клас, який вам потрібно!

      Календарно-тематичне планування «Я досліджую світ. Інформатика, 2 клас» (35 год.)

Навчальна програма: Типова освітньої програми колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко           

Піручник: Н. В. Морзе «Я досліджую світ» : підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 2 / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — 

№ з/п

Дата

Тема заняття

Очікувані результати навчання

Примітка

(Сторінки підручника. Нові терміни)

1

Навколишній світ та інформація

пояснює значення інформації для життя людини, наводить приклади із власного досвіду;

наводить приклади значення інформації  для себе особисто;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 5-8

інформація, повідомлення

2

Отримання інформації

називає органи чуття, якими людина отримує інформацію із навколишнього середовища;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 9-12

органи чуття

3

Види інформації за способом подання

наводить приклади інформації у різних видах: текстовій, графічні, звуковій тощо;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 13-16

текстова інформація, 

графічна інформація, 

звукова інформація, 

комбінована інформація

4

Передавання інформації. Правдива та неправдива інформація 

розрізняє правдиву і неправдиву інформацію, припущення і фантазію;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 17-20

джерело і приймач інформації, 

правдива і неправдива

 інформація, 

припущення, фантазія

5

Обмін інформацією під час спілкування. Мережа     

використовує мережі для отримання інформації та спілкування під контролем дорослих;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 21-24

мережа, Інтернет, особиста 

інформація, публічна 

інформація, пошук

6

Інструменти. Комп’ютерна техніка, як засіб здійснення дій з інформацією

розуміє, що комп’ютер та інші комп’ютерні пристрої це інструменти для виконання дій з інформацією;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 26-30

інструмент, комп’ютер,

системний блок, монітор, 

клавіатура, миша

7

Безпека при роботі із комп’ютерними  пристроями

пояснює, чому і як потрібно захищати себе і цифрові пристрої;

звертається за допомогою у випадку наявності проблем та збоїв у роботі комп’ютера;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 31-35

8

Пристрої для роботи з відео та зображеннями

наводить приклади технічних засобів, що допомагають передавати інформацію, поширювати інформацію;

використовує цифрові пристрої у близькому для себе середовищі; 

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 36-39

колонки, принтер, сканер, 

веб-камера, мультимедійна 

дошка, проектор, програма

9

Пристрої для роботи із звуковою інформацією

наводить приклади технічних засобів, що допомагають передавати інформацію, поширювати інформацію;

використовує цифрові пристрої у близькому для себе середовищі; 

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 40-43

навушники, мікрофон, 

диктофон, 

штекер

10

Пристрої для роботи з текстовою інформацією

наводить приклади технічних засобів, що допомагають передавати інформацію, поширювати інформацію;

використовує цифрові пристрої у близькому для себе середовищі; 

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 44-47

електронна 

книга, доповнена реальність, 

клавіатура, клавіша Пропуск

11

Пристрої для обчислень. Клавіатура

використовує цифрові пристрої у близькому для себе середовищі; 

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 48-50

калькулятор, 

касовий апарат

12

Об’єкт. Властивості об’єкта

називає об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей;

описує  об’єкт називаючи його властивості та їх значення;

спостерігає за об’єктами;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 51-55

об’єкт, властивість, 

значення

13

Дії з об’єктами 

порівнює об’єкти за значеннями властивостей;

визначає спільні та відмінні ознаки/властивості;

наводить приклади об’єктів, що відповідають заданим властивостям

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 56-59

дії, група, порівняти, 

впорядкувати, об’єднати

14

Об’єкт і середовище. Робочий стіл комп’ютера

об’єднує об’єкти за їх властивостями або значеннями властивостей;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 60-63

середовище, робоче місце, 

Робочий стіл комп’ютера,

15

Комп’ютерна програма. Інструменти комп’ютерних програм.

запускає знайомі програми;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 64-67

програма, вікно, рядок 

заголовка, значок, назва, 

вказівки, кнопки 

управління вікном

16

Меню комп’ютерної програми. 

Огляд різних прикладів меню. 

завершує роботу з програмою;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 68-71

меню, заголовок, зміст, 

репертуар, пункт

17

Графічний редактор.

Інструменти графічного редактора та їх налаштування.

називає інструменти малювання у  графічному редакторі;

обирає інструмент малювання для досягнення конкретного результату;

створює не складні малюнки за зразком;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 73-76

графічний редактор, 

панель Інструменти, 

Палітра кольорів, ескіз,

шаблон

18

Зафарбовування малюнків у графічному редакторі. Контур малюнка. Збереження малюнків.

виконує завдання із розфарбування або перефарбування малюнків;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 77-80

контур, замкнений контур

19

Створення та редагування не складних малюнків у графічному редакторі

обирає інструмент малювання для досягнення конкретного результату;

створює зображення об’єктів;

пояснює добір кольорів;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 81-84

робот

20

Створення малюнків засобами графічного редактора

вміє змінити колір контуру або тла об’єкта обравши зразком колір іншого об’єкта за допомогою відповідних інструментів графічного редактора;

називає інструменти малювання у  графічному редакторі;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С.85-87

21

Створення малюнків з допомогою штампів у графічному редакторі

називає інструменти малювання у  графічному редакторі;

об’єднує об’єкти за їх властивостями або значеннями властивостей;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 88-91

штамп

22

Створення малюнків із геометричних фігур

створює зображення об’єктів що складаються з геометричних фігур та змінює значення властивостей;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 92-95

танграм

23

Створення у графічному редакторі орнаментів

знаходить приклади повторення і послідовності дій у повсякденній діяльності, близькому для себе середовищі;

визначає закономірність об’єктів;

відтворює послідовність об’єктів із заданою закономірністю;

 оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 96-99

декоративно-ужиткове 

мистецтво, орнамент, ескіз, 

закономірність

24

Створення графічних задач у графічному редакторі

створює візуальну відповідь простих та складених геометричних задач;

створює графічні відповіді  до навчальних завдань;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 100-102

клавіша Caps Lock, 

клавіша Shift, чемність, 

слова ввічливості

25

Створення малюнків за зразком та власним задумом у графічному редакторі

обирає інструмент малювання для досягнення конкретного результату;

пропонує  власні кольорові рішення малюнка;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С 103-106

обов’язки 

26

План та інструкція. Команди та їх виконавці

визначає послідовність кроків для виконавців;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 108-111

план, інструкція,

команда, виконавець

27

Алгоритм. Складання алгоритму.

знаходить помилки у алгоритмах;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С.112 -114

алгоритм

28

Комп’ютерне середовище виконавців алгоритму

знаходить помилки у алгоритмах;

визначає результат виконання лінійного алгоритму побудови простого геометричного зображення;

створює малюнок за лінійним алгоритмом;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 115-118

комп’ютерне середовище 

виконавців, набір команд, 

сцена, пік селі

29

Створення малюнків за готовими алгоритмами

визначає результат виконання лінійного алгоритму побудови простого геометричного зображення;

створює малюнок за лінійним алгоритмом;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 119-121

команди повороту, 

напрямок повороту, градус

30

Середовище для створення алгоритмів

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 122-125

середовище Скретч, 

спрайт,

31

Складання власних графічних алгоритмів

створює малюнок за лінійним алгоритмом;

виділяє та переносить фрагменти малюнка;

С 126-131

фрагмент малюнка

32

Складання алгоритму побудови  зображення в середовищі Скретч

пропонує власні алгоритми створення не складних геометричних зображень;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 132-135

Замок

33

Побудова алгоритму в середовищі 

Скретч

пропонує власні алгоритми створення не складних геометричних зображень;

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С. 136-138

Проект

34

Створення власного проекту 

оцінює результати своїх навчальних досягнень

С.139-142

35

Узагальнення вивченого у 2 класі

оцінює результати своїх навчальних досягнень

Календарно-тематичне планування 3 клас

«Інформатика» (35 год.)

Навчальна програма: Типова освітньої програми колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко Типова освітня програма О.Я. Савченко https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2020/11/20/Savchenko.pdf

Підручник: Морзе Н. В.  Морзе Н. В.Я досліджую світ. Підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) : Частина 2 // Н. В. Морзе, О. В. Барна. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2020. —160 с. : іл.

Робочий зошит: Морзе Н. В.  Ключі до інформатики. Інтегрований посібник для 3-го класу Нової української школи // Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2020. —64 с. : іл. 

№ уроку

Дата

Тема уроку

Очікувані результати навчання

Нові терміни

 

Сторінки підручників, примітка

Інформація

1

 

Роль інформації в житті людини.

пояснює значення інформації для життя людини, наводить приклади із власного досвіду

винахідник

Ч. 2

C. 5-9

2

 

Способи подання повідомлень. Джерело інформації.

розрізняє види інформації за способом подання;

комбіноване повідомлення,

джерело інформації

Ч. 2

 

С. 10-13

3

 

Носії інформації.

Символи, кодування і декодування.

називає носії інформації;

уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу: (текстове – в графічне, числове – в текстове тощо);

носій інформації, код, штрихкод,

QR-код, кодування, декодування,

флешнакопичувач

Ч. 2

 

С. 14-18

4

 

Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією.

розповідає про історію виникнення пристроїв для роботи з інформацією;

абак, рахівниця,

електронно-обчислювальна

машина; персональний,

портативний, планшетний,

кишеньковий комп’ютери

Ч. 2

 

С. 19-23

5

 

Пристрої введення та виведення, передавання та зберігання

інформації.

розрізняє технічні засоби для передавання, зберігання інформації;

використовує пристрої для передавання інформації;

наводить приклади пристроїв для введення та виведення інформації;

уміє увімкнути та вимкнути комп’ютер та інші пристрої (за умови їх використання);

пристрої введення,

виведення, зберігання,

опрацювання інформації;

жорсткий магнітний диск

Ч. 2

 

С. 24-28

6

 

Структурування інформації.

створює папку та документи в ній;

 

файл, папка, вкладена папка,

контекстне меню

Ч. 2

 

С. 29-32

7

 

Поняття про мережу «Інтернет», веб-сторінку, веб-сайт,

гіперпосилання.

пояснює поняття «комп’ютерна мережа»;

вміє використовувати гіперпосилання;

 

комп’ютерна мережа,

інтернет, сайт, вебсторінка,

гіперпосилання

Ч. 2

 

С. 33-37

8

 

Програма-браузер. Закладки у браузері

розуміє призначення програми-браузера;

браузер, рядок адреси,

закладка у браузері

Ч. 2

 

С. 38-42

9

 

Пошук інформації в Інтернеті. Достовірна інформація Авторське право. Безпечна робота в Інтернеті

використовує мережі для отримання достовірної

інформації;

висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових та інших джерел;

дотримується правил використання власних і чужих творів;

виявляє повагу до авторства інших осіб

пошукова система,

достовірна інформація,

авторське право

Ч. 2

 

С. 43-47

Тексти

10

 

Види об'єктів: текстові, графічні.

Середовища для читання текстів. Закладки

в тексті, цитати тощо.

описує текстові і графічні об’єкти;

розрізняє сучасні пристрої для роботи з інформацією;

орієнтується в середовищах для читання текстів, завершує роботу з ними;

текстовий документ,

зміст, закладка, цитата

 

Ч. 2

С. 49-53

11

 

Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.

використовує мережі для отримання достовірної

інформації;

пояснює наслідки для власного здоров’я надмірного

використання цифрових пристроїв

віртуальна бібліотека, онлайн,

портал, інтернет-енциклопедія,

навчання онлайн

Ч. 2

 

С. 54-57

12

 

Текстові редактори.

використовує необхідні значки на Робочому столі для

запуску і роботи в програмах;

описує текстові і графічні об’єкти;

текстовий редактор

Ч. 2

 

С. 58-62

13

 

Введення тексту.

Правила введення та редагування тексту

створює інформаційні продукти, зокрема тексти

уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу: (текстове – в графічне, числове – в текстове тощо)

символ, мовна панель,

редагування тексту,

текстовий курсор

Ч. 2

 

С. 63-68

14

 

Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити.

вміє змінювати значення властивостей текстових об’єктів;

 

текстовий фрагмент

Ч. 2

 

С. 69-73

15

 

Інформаційний об’єкт. Властивості об'єкта. Створення моделі об’єкта за заданими властивостями.

 Зміна значень властивостей об’єкта (колір

тексту, шрифт, накреслення)

досліджує об’єкти за допомогою створених моделей

порівнює властивості текстових об’єктів за

спільними і відмінними ознаками;

визначає об’єкти, які відповідають заданим

властивостям;

вміє змінювати значення властивостей текстових та графічних об’єктів;

нформаційний об’єкт,

форматування, вирівнювання,

маркер відступу

Ч. 2

 

С. 74-79

16

 

Доповнення текстів зображеннями

створює зображення освітніх об’єктів

порівнює властивості графічних об’єктів за

спільними і відмінними ознаками;

визначає об’єкти, які відповідають заданим

властивостям;

 

 

Ч. 2

 

С. 80-84

17

 

Доповнення текстів зображеннями

вміє змінювати значення властивостей

графічних об’єктів;

досліджує об’єкти за допомогою створених моделей

 

Ч. 2

 

С. 80-84

Алгоритми

18

 

План, інструкція, команди.

вміє діяти за інструкцією;

пояснює наслідки порушення плану дій у близькому середовищі, готових

програмах, іграх;

план дій, інструкція,

команда, виконавець

Ч. 2

С. 86-90

19

 

Алгоритми, способи

подання алгоритму.

визначає алгоритмічні структури;

алгоритм, лінійний алгоритм,

середовище виконання

алгоритмів

Ч. 2

С. 91-95

20

 

Знаходження та виправлення помилок у

алгоритмах.

пояснює наслідки порушення алгоритму послідовності дій у близькому середовищі, готових

програмах, іграх;

 

Ч. 2

С. 96-100

21

 

Створення лінійних алгоритмів

виконує, створює та записує алгоритми;

 

 

Ч. 2

С. 101-105

22

 

Створення зображень за власними

алгоритмами.

виконує, створює та записує алгоритми;

 

 

Ч. 2

С. 106-106

23

 

Створення лінійних алгоритмів (рух об’єктів)

виконує, створює та записує алгоритми;

 

 

Ч. 2

С. 110-114                                  

24

 

Впорядкування об’єктів

впорядковує об’єкти за певними ознаками;

 

Ч. 2

С. 115-118

25

 

Створення лінійних алгоритмів (робота зі звуком)

виконує, створює та записує алгоритми;

орієнтується в середовищах для слухання музики, завершує роботу з ними;

 

Ч. 2

С. 119-122 

26

 

Логічні висловлювання

розрізняє істинні та хибні висловлювання

висловлювання,

істинне, хибне висловлювання,

висловлювання з логічним

слідуванням

Ч. 2

С. 123-126

Презентації

27

 

Комп’ютерні  презентації.

Режим показу презентації

застосовує режим показу презентацій

 

презентація,

комп’ютерна презентація,

слайд, редактор презентацій

Ч. 2

С. 128-132

28

 

Редагування презентації.

створює інформаційні продукти, поєднуючи текст,

для представлення ідей та/або

результатів діяльності;

редагує презентацію залежно від її

призначення,

сортувальник слайдів

Ч. 2

С. 133-136

29

 

Утворення нового слайду, текстового

вікна/поля. Доповнення презентації

текстом, зображенням.

створює інформаційні продукти, поєднуючи текст,

зображення, звук тощо для представлення ідей та/або

результатів діяльності;

доповнює презентацію текстом, зображенням,

 

Ч. 2

С. 137-140

30

 

Форматування презентації. Доповнення презентації

текстом, зображенням, схемою.

створює інформаційні продукти, поєднуючи текст,

зображення, звук тощо для представлення ідей та/або

результатів діяльності;

доповнює презентацію схемою;

створює та змінює прості зображення;

фон

Ч. 2

С. 141-145

31

 

Інформаційна модель.

 

створює інформаційні продукти

модель, інформаційна модель,

 

Ч. 2

С. 146-151

32

 

Створення текстових інформаційних

моделей, зокрема у табличні формі.

вміє заповнювати таблицю ознак для предметів з однієї

групи (класу);

 

таблиця

 

33

 

Етапи створення інформаційної моделі в

різних програмних середовищах.

розробляє презентацію за логічною послідовністю;

 

 

Ч. 2

С. 152-156

34

 

Етапи створення інформаційної моделі в

різних програмних середовищах.

розробляє презентацію за логічною послідовністю;

 

 

Ч. 2

С. 152-156

35

 

Узагальнення вивченого у 3-му класі. Моє цифрове літо

 

 

 

                                                                     Інформатика, 4 клас

Типова освітня програма О.Я. Савченко https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2020/11/20/Savchenko.pdf

Підручник: Морзе Н.В. Інформатики. Підручник для 4 кл. закладів загальної середньої освіти / Н.В. Морзе, О.В. Барна. – Київ : УОВЦ «Оріон», 2021 – 176 с.

Робочий зошит: Морзе Н.В., Барна О.В. Ключі до інформатики. Інтегрований посібник для 4-го класу Нової української школи // Н.В. Морзе, О.В. Барна. – Київ :УОВЦ «Оріон», 2021. – 64 с.

     

Тема заняття/

проблема/

проєкт/блок

Очікувані результати

Дата

Навчальні матеріали

Навчальна

діяльність

 

 

Тема 1. Інформація та пристрої

 

1

Повторення вивченого у 2-4 класах

Що я знаю і можу робити за допомогою комп’ютера?

·         які правила безпечної роботи за комп’ютером;

·         як комп’ютери можна використовувати для навчання, творчості та розваг.

·                 дотримується безпечної поведінки за комп’ютером

·                 використовує знайомі програми для навчання та творчості

 

Підручник, форзац 1

Розбір ситуативних завдань

 

2

Сучасні носії інформації/

Якими бувають комп’ютери?

·                    якими бувають комп’ютери;

·                    які сучасні комп’ютерні пристрої використовують

·                    люди;

·                    як працювати з комп’ютером безпечно

·                 наводить приклади сучасних різновидів комп’ютерних пристроїв;

·                 контролює час використання цифрових пристроїв

 

Підручник, с. 4-9

Робочий зошит с. 2-3

Плакат «Види комп’ютерів»

 

Робота з емуляторами та аналогами сучасних комп’ютерів

 

3

Організація роботи цифрового пристрою

Як працює цифровий пристрій?

·         що таке дані та якими вони бувають;

·         як дані опрацьовуються комп’ютером.

·                 пояснює, як організована робота з даними у будь-якому цифровому пристрої;

 

 

Підручник, с. 10-14

Робочий зошит с. 4-5

 

Виконання з інтерактивних вправ

 

4

Збереження інформації. Пам'ять

комп’ютера (внутрішня та зовнішня)/

Чи має комп’ютер пам'ять?

·         якою є пам’ять комп’ютера;

·         як зберегти дані на комп’ютері.

·                 зберігає дані на цифрових носіях;

 

 

Підручник, с. 15-21

Робочий зошит с. 6-7

Флеш-накопичувач, файл із зображенням

Презентація приклад

Зберігання даних на комп’ютері засобами операційної системи

 

5

Пошук інформації у мережі Інтернет

Як безпечно знаходити освітню інформацію в інтернеті?

·         як використовувати інтернет для навчання;

·         які є правила безпечного користування інтернетом.

 

 

·                 вміє здійснювати простий пошук інформації у мережі інтернет;

·                 знає адреси деяких сайтів, зокрема електронних бібліотек, сайтів з навчальним контентом;

 

 

Підручник, с. 22-27

Робочий зошит с. 8-9

 

Робота з навчальними платформами онлайн, сайтами електронних бібліотек для дітей, віртуальними енциклопедіями, сайтами з навчальним контентом

 

6

Зберігання даних з інтернету

 Як зберегти інформацію з інтернету?

·         як зберегти дані з інтернету;

·         як дотримуватись авторського права в інтернеті.

 

·        пояснює наслідки використання інформаційних технологій,

·        відчуває відповідальність за свою діяльність в Інтернеті;

·        дотримується правил використання власних і чужих творів

 

Підручник, с. 28-33

Робочий зошит с. 10-11

 

Зберігання даних навчального змісту з інтернету

 

7

Критичне

оцінювання інформації

 Чи завжди слід довіряти інформації з інтернету?

·         як уникнути небезпеки під час роботи в інтернеті;

·         яким відомостям, що подані на сайтах, можна довіряти.

·        висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел;

·        розрізняє факти і судження;

 

Підручник, с.34-39

Робочий зошит с. 12-13

 

Аналіз сайтів із дитячим вмістом

 

8

Інформаційна взаємодія

 Як використовують інтернет для спілкування?

·         як використовують програму Skype для спілкування;

·         які функції мають месенджери Viber та Telegram;

·         як використовувати соціальні мережі для спілкування і інтернеті.

·                   добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет;

 

Підручник, с.40-47

Робочий зошит с. 14-15

 

Робота в безпечному середовищі для онлайн спілкування

 

 

Тема 2. Об’єкти та моделі

 

9

Об’єкти для створення моделей

Як створювати схеми класифікації об’єктів?

·         як можна подати класифікацію об’єктів;

·         як в текстовому редакторі додавати та змінювати

·         фігури.

 

класифікує об’єкти за їх властивостями;

зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу;

 

Підручник, с.49-54

Робочий зошит с. 16-17

 

Створення схем засобами текстового редактора

 

10

Дії та об’єкти

Які дії можна виконувати з об’єктами?

·         чи мають об’єкти складові;

·         як пов’язані дії та об’єкти;

·         які об’єкти містить діаграма.

 

·        аналізує вплив подій на властивості об ’єкта;

·        називає складові об’єкта;

·        називає які дії можна виконувати над об’єктом, які дії може виконувати об’єкт;

 

Підручник, с.55-62

Робочий зошит с. 18-19

 

Створення діаграм засобами онлайн редактора

 

11

Використання моделей в сучасному житті

 Як створюють моделі?

·         для чого люди створюють моделі;

·         якими бувають моделі.

 

·        наводить приклади необхідності моделювання для розв’язування конкретних задач;

 

Підручник, с.63-67

Робочий зошит с. 20-21

Робота із віртуальними моделями навчального призначення

 

12

Створення інформаційних моделей

За якими етапами створюють інформаційну модель?

·         як створюють інформаційну модель реального об’єкта;

·         як і навіщо створюють карти знань.

·        називає етапи створення інформаційної моделі;

 

Підручник, с.68-74

Робочий зошит с. 22-23

Створення карти знань в редакторі для створення  карти знань

 

13

Анімація

Як створювати моделі для  об’єктів, які рухаються?

·         які анімації можна налагодити в редакторі презентацій;

·         як створюють анімаційний ефект до об’єкта слайда.

·        прогнозує та формулює очікуваний результат;

 

 

Підручник, с.75-81

Робочий зошит с. 24-25

Створення анімації в редакторі презентацій

 

14

Створення інформаційної моделі у вигляді таблиці

 У якій програмі зручно працювати з таблицями?

·         як додають таблицю до слайда чи текстового документа;

·         яку програму використовують для опрацювання даних в таблицях.

·        коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи

 

 

Підручник, с.82-86

Робочий зошит с. 26-27

Робота з таблицями в редакторі електронних таблиць

 

15

Побудова математичної моделі

 Як побудувати математичну модель?

·         як створюють таблицю в програмі для опрацювання електронних таблиць;

·         як в електронній таблиці створити формулу.

 

·        створює математичні моделі;

 

 

Підручник, с.87-91

Робочий зошит с. 28-29

Здійснення простих обчислень в електронній таблиці

 

16

Дослідження об’єктів з допомогою моделей

Як досліджувати об’єкти з допомогою створених моделей?

·         як використовують електронні таблиці для розв’язування задач?

·         як скопіювати формулу декілька разів для різних значень.

·     досліджує об’єкти за допомогою створених моделей;

 

 

Підручник, с.92-96

Робочий зошит с. 30-31

Розв’язування задач на прості обчислення в електронній таблиці

 

 

Тема 3. Алгоритми

 

17

Середовище виконання алгоритму

Як при розв'язуванні задач в середовищі Скретч використовувати алгоритми?

·         як готуються складати алгоримтими;

·         які бувають алгоритмічні структури

·         визначає алгоритмічні структури;

 

 

Підручник, с.98-103

Робочий зошит с. 32-33

Файли Рибки, Герб, Фанфари, Піаніно

Визначення алгоритмічних структур а алгоритмах в середовищах виконання алгоритмів

 

18

Алгоритми з повтореннями

 Як в алгоритмах використовувати команди повторення?

·         які особливості використання команд у середовищі Скретч;

·         яку команду використовують для складання алгоритму з повторенням у середовищі Скретч.

·         створює алгоритми з повторенням  у середовищі

програмування;

 

 

Підручник, с.104-109

Робочий зошит с. 34-35

Створення алгоритмів із повторенням в середовищі Скретч та в програмі Розумні блоки

 

19

Створення анімаційних проєктів

 Як створювати анімації?

·         як створювати анімацію в середовищі Скретч;

·         як змінювати фон на сцені в середовищі Скретч.

·     розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової  діяльності) з послідовних дій, умов, повторень;

 

 

Підручник, с.110-115

Робочий зошит с. 36-38

Розробка анімаційних проєктів в середовищі Скретч та в програмі Розумні блоки

 

20

Перевірка алгоритмів

 Як перевіряти можливі помилки в алгоритмі та обрати виграшну стратегію?

·         яких помилок можна припуститися під час складання алгоритмів;

·         що називають виграшною стратегією.

·        оцінює результати своїх навчальних досягнень та результати своїх однокласників;

·        знаходить помилки в алгоритмах та виправляє їх;

 

Підручник, с.116-120

Робочий зошит с. 39-41

Виправлення помилок у проєктах Скретч, пошук виграшної стратегії гри у програмі TuxBot, Хрестики-нулики

 

21

Алгоритми з розгалуженням

Як в алгоритмах використовувати команди розгалуження?

·         як в середовищі Скретч описують умови;

·         як описати неповне розгалуження.

·        створює алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування;

 

 

Підручник, с.121-125

Робочий зошит с. 42-43

Створення алгоритмів з неповним розгалуженням  в середовищі Скретч

 

22

Алгоритми з розгалуженням

 Як описати повне розгалуження у середовищі Скретч?

·         як описати повне розгалуження в середовищі Скретч;

·         що означають числа 10 та -10 у параметрах команд.

·        створює алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування;

 

 

Підручник, с.126-130

Робочий зошит с. 44-45

Створення алгоритмів з повним розгалуженням  в середовищі Скретч та в програмі Розумні блоки

 

23-24

Розгалуження і повторення

Як описати алгоритми з розгалуженням та повторенням?

·         як поєднувати алгоритмічні структури;

·         як описувати алгоритми руху лабіринтом.

·     розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень;

 

Підручник, с.131-135

Робочий зошит с. 46-48

Створення алгоритмів з послідовних дій, умов, повторень в середовищі Скретч та в програмі Розумні блоки

 

25-26

Створення і обмін проєктами

 Як створити проєкт?

·         як складати проєкт у середовищі Скретч;

·         як обмінюються складеними проєктами.

·     вміє розробляти спільний із однокласниками проект під

керівництвом вчителя;

·     оцінює результати своїх навчальних досягнень та результати своїх однокласників

 

Підручник, с.136-140

Робочий зошит с. 49-50

Розробка групового проєкту в середовищі Скретч

 

 

Тема 4. Програмування роботів

 

 

Підручник, с.131-135

Робочий зошит

27

Роботи на службі людини

 Як і навіщо створюють роботи?

·         навіщо людям роботи;

·         якими є роботи і як їх створюють.

·        має уявлення про процес створення роботів;

 

 

Підручник, с.142-147

Робочий зошит с. 51-52

Гра-ознайомлення із штучним інтелектом

 

28

Огляд конструкторів з робототехніки Що таке Micro:Bit?

·         які бувають конструктори для роботів;

·         що містить плата Micro:Bit.

·     має уявлення про процес створення роботів;

 

 

Підручник, с.148-151

Робочий зошит с. 53-54

Плата Мicro:Bit (її емулятор)

Робота з платою Мicro:Bit (її емулятором)

 

29

Середовище програмування

 Що таке середовище програмування?

·         у яких середовищах пишуть програми для роботів;

·         які команди передбачено для використання плати Micro:Вit.

·        вміє відкривати та завершувати роботу у знайомих середовищах для програмування;

·        називає інструменти середовища та пояснює їх

призначення;

 

 

 

 

Підручник, с.152-157

Робочий зошит

с. 55-56

Створює прості проєкти в середовищі програмування плати Micro:Bit

 

30

Алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування

Як працювати з датчиками?

·         як плата опрацьовує вхідні дані;

·         як описувати команди розгалуження в середовищі програмування Micro:Bit.

 

·        називає інструменти середовища та пояснює їх

призначення;

 

 

Підручник, с.158-162

Робочий зошит с. 57-58

 

Створює проєкти в середовищі програмування плати Micro:Bit

 

31-32

Алгоритми з повторенням у середовищі програмування

Як програмують повторення в

середовищі програмування?

·         що таке цикли;

·         як програмують мелодію, що повторюється.

·        описує порядок створення проєктів;

·        називає інструменти середовища та пояснює їх

призначення;

 

 

 

Підручник, с.163-167

Робочий зошит с. 59-60

 

Створює проєкти в середовищі програмування плати Micro:Bit

 

33-34

Створення проєктів у середовищі програмування

Як ідеї і вміння можуть

допомогти людям?

·         як завантажувати готові проєкти;

·         як додавати нові команди до середовища;

·         як визначати стан довкілля за допомогою плати Micro:Bit.

·     вміє відкривати готові та зберігати створені проекти

·     описує порядок створення проєктів;

 

 

 

Підручник, с.168-173

Робочий зошит с. 61-63

 

Створює проєкти в середовищі програмування плати Micro:Bit

 

35

Повторення вивченого у 4 класі

 

 

 

 

 


 Інформатика, 5 клас

 Навчальна програма:

Інформатика. Навчальна програма   для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класів.  – [Електронний ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Підручник:Морзе Н. В. Інформатика : підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О.Г. Кузьмінська. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 256 с.

Навчальні посібники:Морзе Н.В. Робочий зошит з інформатики: навч. посіб. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О.Г. Кузьмінська . — К. УОВЦ «Оріон», 2018. — 96 с.

 

                https://gdzonline.net/410-zoshit-informatika-5klas-morze.html

Календарно-тематичне планування з інформатики у 5-му класі

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика :

 підруч. для 5кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О.Г. Кузьмінська. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 256 с.)

 

№ з/п

Дата проведення

Зміст уроку

Практи-чні роботи

Підручник/зошит

Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації інформаційних процесів (6 год).

1.    1

Повідомлення, дані, інформація, шум

Підручник 6-11

Зошит 2-4

Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини

Підручник  12-19

Зошит  5-8

Комп’ютери та їх різновиди. Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.

Підручник  20-28

Зошит  9-12

Складові комп’ютерів та їх призначення

№ 1

Підручник  29-36

Зошит  9-12

Операційна система

Підручник  37-45

Зошит  13-15

Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики)

Підручник  46-54

Зошит  16-18

Операції над об’єктами файлової системи

№ 2

Підручник  55-67

Зошит  19-21

Цифрові мережеві технології (4 год)

Локальна мережа, використання мережевих папок

Підручник  68-76

Зошит 22-23

Пошук відомостей у мережі Інтернет

Підручник  77-86

Зошит 24-26

Завантаження даних з Інтернету

№ 3

Підручник  87-95

Зошит27-29

Безпечне користування Інтернетом. Авторське право. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету

Підручник 96-107

Зошит 30-34

Текстовий процесор (6 год)

Текстовий документ та його об’єкти

Підручник  108-115

Зошит 35-37

Введення та редагування тексту

Підручник  116-124

Зошит 38-40

Форматування тексту

№ 4

Підручник  125-133

Зошит 41-43

Вставлення малюнків із файлу до текстового документа та їх форматування. Сторінки документа та їх форматування

Підручник 134-143

Зошит 44-46

Додавання, редагування та форматування таблиць

Підручник  144-153

Зошит 47-48

Підготовка документа до друкування. Друкування документа

№ 5

Підручник  154-167

Зошит 48-49

Алгоритми і програми (13 год)

Алгоритми та їх виконавці

Підручник  168-176

Зошит 50-52

Середовище описання і виконання алгоритмів

Підручник  177-187

Зошит 53-55

Типи алгоритмів

Підручник  188-198

Зошит56-58

Лінійні алгоритми

Підручник  199-207

Зошит 59-61

Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч

№ 6

Підручник  199-207

Зошит 62-65

Алгоритми з повтореннями

Підручник  208-216

Зошит 66-69

Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч

№7

Підручник  208-216

Зошит 70-72

Цикли з лічильником

Підручник  217-225

Зошит 73-76

Цикли з умовою

Підручник  226-234

Зошит 77-80

Складання програм з повторенням у середовищі Скретч

№8

Підручник  168-171

Зошит 81-82

Алгоритмічна структура розгалуження

Підручник  235-249

Зошит 83-85

Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч

Підручник  235-249

Зошит 86-87

Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Скретч

№9

Підручник  235-249

Зошит 88-90

Проектна діяльність (4 год)

Постановка завдання, планування та виконання проекту

Підручник  249-253

Зошит  91-94

Презентація проекту

Підручник  249-253

Планування, виконання індивідуального проекту

Зошит 95-96

Презентація індивідуального  проекту

№10

Повторення та узагальнення вивченого за рік

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 6 класу

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:

підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч закладів / Н. В. Морзе, О. В. Варна, В. П. Вембер. – К. : УОВЦ «Оріон», 2017. – 192 с.)

(для учнів, які Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ уро-ку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Тема 1. Комп’ютерна графіка

1.             

 

Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень. Налаштування параметрів та перетворення формату готового зображення.

 

2.             

 

Інструктаж з БЖД. Векторні зображення в середовищі офісних програм. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень.

 

3.             

 

Інструктаж з БЖД. Векторний графічний редактор. Операції над об’єктами та групами об’єктів.

 

4.             

 

Інструктаж з БЖД. Створення векторного зображення. Побудова зображення з графічних примітивів.

 

5.             

 

Інструктаж з БЖД. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах.

 

6.             

 

Інструктаж з БЖД. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування.

 

7.             

 

Інструктаж з БЖД. Створення та редагування векторних зображень. Практична робота 1.

 

8.             

 

Інструктаж з БЖД. Растровий графічний редактор. Засоби графічного редактора.

 

9.             

 

Інструктаж з БЖД. Створення та редагування растрових і векторних зображень. Практична робота 2.

Тематичне оцінювання.

 

Тема 2. Комп’ютерні презентації

10.         

 

Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Засоби керування демонстрацією презентації.

 

11.         

 

Інструктаж з БЖД. Об’єкти презентації. Типи слайдів.

 

12.         

 

Інструктаж з БЖД. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення.

 

13.         

 

Інструктаж з БЖД. Налаштування показу презентацій.

 

14.         

 

Інструктаж з БЖД. Створення та оцінювання презентації. Практична робота 3.

 

15.         

 

Інструктаж з БЖД. Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях.

 

16.         

 

Інструктаж з БЖД. Ефекти зміни слайдів.

 

17.         

 

Інструктаж з БЖД. Створення презентації із ефектами. Практична робота 4.

 

18.         

 

Інструктаж з БЖД. Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. Тематичне оцінювання.

 

Тема 3. Алгоритми та програми

19.         

 

Інструктаж з БЖД. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта.

 

20.         

 

Інструктаж з БЖД. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі.

 

21.         

 

Інструктаж з БЖД. Створення програмних об’єктів.

 

22.         

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач, які передбачають створення програмних об’єктів. Практична робота 5.

 

23.         

 

Інструктаж з БЖД. Поняття події. Види подій.

 

24.         

 

Інструктаж з БЖД. Програмне опрацювання події.

 

25.         

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач, які передбачають програмне опрацювання події. Практична робота 6.

 

26.         

 

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

 

27.         

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач з алгоритмічними структурами повторення та розгалуження.

Практична робота 7.

 

28.         

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язання задачі методом поділу на підзадачі.

 

29.         

 

Інструктаж з БЖД. Створення програмних проектів методом поділу задачі на підзадачі. Практична робота 8.

Тематичне оцінювання.

 

30.         

 

Інструктаж з БЖД. Розробка сценарію майбутнього програмного проекту.

 

31.         

 

Інструктаж з БЖД. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.

 

32.         

 

Інструктаж з БЖД. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.

 

33.         

 

Інструктаж з БЖД. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.

 

34.         

 

Інструктаж з БЖД. Створення реклами та презентація власного програмного проекту. Тематичне оцінювання.

 

35.         

 

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

 

                                                       

                       Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 7 класу

(за підручником Н. В. Морзе Інформатика:

Підручник з інформатики для 7 кл. закладів загальної середньої освіти

/ Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. — 176 с.: іл.)

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

за навчальною програмою 2017 року

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

№ уро-ку

Дата

уроку

Зміст уроку

Примітки

Тема 1. Служби Інтернету

1.                       

 

Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки.

с. 4-9

2.                       

 

Інструктаж з БЖД. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів. Практична робота 1.

с. 10-15

3.                       

 

Інструктаж з БЖД. Використання адресної книги та списків розсилки.

с. 15-20

4.                       

 

Інструктаж з БЖД. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу. Практична робота 2.

с. 21-28

5.                       

 

Інструктаж з БЖД. Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів.

с. 29-32

6.                       

 

Інструктаж з БЖД. Хмарні сервіси. Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті; керування спільним доступом до них. Практична робота 3.

с. 33-43

7.                       

 

Інструктаж з БЖД. Навчання в Інтернеті. Онлайнові перекладачі.

с. 44-49

8.                       

 

Інструктаж з БЖД. Інтернет речей. Тематичне оцінювання.

с. 50-60

Тема 2. Алгоритми та програми

9.                       

 

Інструктаж з БЖД. Мова програмування. Середовище програмування.

с. 61-68

10.                   

 

Інструктаж з БЖД. Величини. Змінні. Вказівка присвоювання.

с. 69-72

11.                   

 

Інструктаж з БЖД. Алгоритми роботи над числовими величинами у мові програмування. Практична робота 4.

с. 72-77

12.                   

 

Інструктаж з БЖД. Поняття про модуль. Створення графічних примітивів.

с. 78-84

13.                   

 

Інструктаж з БЖД. Текстові величини та операції над ними

с. 85-87

14.                   

 

Інструктаж з БЖД. Налагодження програми у середовищі програмування. Практична робота 5.

с. 88-91

15.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної структури слідування

 

16.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної структури слідування. Тематичне оцінювання.

 

ІІ семестр

17.                   

 

Інструктаж з БЖД. Опрацювання величин логічного типу.

с. 92-95

18.                   

 

Інструктаж з БЖД. Команда розгалуження мовою програмування

с. 96-102

19.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної структури розгалуження. Практична робота 6.

с. 100-102

20.                   

 

Інструктаж з БЖД. Опис алгоритмів із циклом із передумовою мовою програмування

с. 103-105

21.                   

 

Інструктаж з БЖД. Опис алгоритмів із циклом із параметром мовою програмування

с. 105-111

22.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної структури повторення. Практична робота 7.

с. 111-113

23.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм для розв’язання навчальних і життєвих задач. Тематичне оцінювання.

 

Тема 3. Опрацювання табличних даних

24.                   

 

Інструктаж з БЖД. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка, діапазон клітинок.

с. 114-122

25.                   

 

Інструктаж з БЖД. Редагування електронних таблиць. Автозаповнення та автозавершення. Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів.

с. 123-133

26.                   

 

Інструктаж з БЖД. Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Форматування електронних таблиць

с. 134-145

27.                   

 

Інструктаж з БЖД. Введення, редагування й форматування даних основних типів. Практична робота 8.

с. 144-145

28.                   

 

Інструктаж з БЖД. Адресація. Формули.

с. 146-150

29.                   

 

Інструктаж з БЖД. Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів, зокрема тих, що містять формули.

с. 150-156

30.                   

 

Інструктаж з БЖД. Використання формул.

Практична робота 9.

с. 157-158

31.                   

 

Інструктаж з БЖД. Моделі. Етапи побудови моделей.

с. 159-167

32.                   

 

Інструктаж з БЖД. Реалізація математичних моделей.

с. 168-174

33.                   

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

34.                   

 

Інструктаж з БЖД. Презентація та оцінювання проєктів. Тематичне оцінювання.

 

35.                   

 

Інструктаж з БЖД. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу за рік.

 

 

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 8 класу

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:

Підручник для 8 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Варна. - Київ : УОВЦ «Оріон», 2021. —224 с. :іл.)

(70 годин, 2 години на тиждень)

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

за навчальною програмою 2017 року


Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

№ уро-ку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Тема 1. Кодування даних та апаратне забезпечення

1.                       

 

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.

с. 4-7

2.                       

 

Інструктаж з БЖД. Двійкове кодування. Кодування тексту. Таблиці кодів символів

с. 8-12

3.                       

 

Інструктаж з БЖД. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Кодування графічних даних. Практична робота 1

с. 12-17

4.                       

 

Інструктаж з БЖД. Історія обчислювальних та комп’ютерних пристроїв

с. 18-21

5.                       

 

Інструктаж з БЖД. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування

с. 21-25

6.                       

 

Інструктаж з БЖД. Персональний комп’ютер, його основні складові. Процесор

с. 26-29

7.                       

 

Інструктаж з БЖД. Пристрої пам’яті, введення та виведення даних, мультимедійні пристрої

с. 29-37

8.                       

 

Інструктаж з БЖД. Технічні характеристики та призначення основних складових персонального комп’ютера.

Практична робота 2. Тематичне оцінювання.

с. 37-39

Тема 2. Опрацювання текстових даних

9.                       

 

Інструктаж з БЖД. Пошук та заміна фрагментів тексту

с. 41-46

10.                   

 

Інструктаж з БЖД. Форматування з використанням стилів

с. 46-49

11.                   

 

Інструктаж з БЖД. Додавання формул у текстовий документ. Практична робота 3

с. 49-52

12.                   

 

Інструктаж з БЖД. Створення колонок, розділів у текстовому документі

с. 53-59

13.                   

 

Інструктаж з БЖД. Колонтитули

с. 59-65

14.                   

 

Інструктаж з БЖД. Структура документа. Гіперпосилання в текстових документах

с. 66-71

15.                   

 

Інструктаж з БЖД. Автоматизоване створення змісту документа. Практична робота 4

с. 71-76

16.                   

 

Інструктаж з БЖД. Робота із складним документом

с. 76-77

17.                   

 

Інструктаж з БЖД. Спільна робота з документом

с. 78-82

18.                   

 

Інструктаж з БЖД. Спільна робота з документом.

Практична робота 5

с. 82-86

Тема 3. Опрацювання мультимедійних об’єктів

19.                   

 

Інструктаж з БЖД. Поняття мультимедіа. Кодування аудіо- та відеоданих

с. 87-90

20.                   

 

Інструктаж з БЖД. Формати аудіо- та відеофайлів

с. 90-94

21.                   

 

Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа

с. 95-97

22.                   

 

Інструктаж з БЖД. Захоплення аудіо й відео, створення аудіо-, відеофрагментів

с. 97-100

23.                   

 

Інструктаж з БЖД. Засоби перетворення аудіо- й відеоформатів. Практична робота 6

с. 100-103

24.                   

 

Інструктаж з БЖД. Побудова аудіо- й відеоряду

с. 104-107

25.                   

 

Інструктаж з БЖД. Додавання до кліпу ефектів

с. 107-110

26.                   

 

Інструктаж з БЖД. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Практична робота 7

с. 110-114

27.                   

 

Інструктаж з БЖД. Сервіси для роботи з аудіо- й відеоданими

с. 115-119

28.                   

 

Інструктаж з БЖД. Публікування аудіо- й відеоданих в Інтернеті. Практична робота 8.

с. 119-123

29.                   

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних завдань

 

30.                   

 

Інструктаж з БЖД. Виконання навчальних проєктів. Тематичне оцінювання.

 

Тема 4. Алгоритми та програми

31.                   

 

Інструктаж з БЖД. Сучасні мови програмування

с. 124-128

32.                   

 

Інструктаж з БЖД. Середовища програмування

с. 128-132

33.                   

 

Інструктаж з БЖД. Структура програми. Типи даних у програмуванні

с. 133-135

34.                   

 

Інструктаж з БЖД. Введення й виведення даних. Вирази

с. 135-137

35.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм на введення та виведення даних. Практична робота 9.

с. 137-139

36.                   

 

Інструктаж з БЖД. Поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів

с. 140-142

37.                   

 

Інструктаж з БЖД. Графічний інтерфейс, основні компоненти програми з графічним інтерфейсом

с. 143-144

38.                   

 

Інструктаж з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Текстовий напис.  Практична робота 10.

с. 144-147

39.                   

 

Інструктаж з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Кнопка

с. 148-151

40.                   

 

Інструктаж з БЖД. Обробники подій, пов’язаних з елементами керування.

с. 151-153

41.                   

 

Інструктаж з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Вікно повідомлень. Практична робота 11.

с. 153-155

42.                   

 

Інструктаж з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Текстове поле

с. 155-158

43.                   

 

Інструктаж з БЖД. Опрацювання текстових величин мовою програмування. Тематичне оцінювання.

с. 158-163

44.                   

 

Інструктаж з БЖД. Умовні оператори (коротка та повна форма)

с. 164-169

45.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм на розгалуження

с. 164-169

46.                   

 

Інструктаж з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Прапорець, перемикач

с. 169-173

47.                   

 

Інструктаж з БЖД. Пошук найбільшого та найменшого серед кількох значень. Практична робота 12

с. 169-173

48.                   

 

Інструктаж з БЖД. Оператори циклу.

с. 174-176

49.                   

 

Інструктаж з БЖД. Вкладені цикли.

с. 176-179

50.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм на опрацювання повторень

с. 176-179

51.                   

 

Інструктаж з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Шкала вибору

с. 179-181

52.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням вкладених циклів. Практична робота 13

с. 179-181

53.                   

 

Інструктаж з БЖД. Графічне відображення даних мовою програмування

с. 182-187

54.                   

 

Інструктаж з БЖД. Додавання малюнків та підписів у програмах

с. 187-190

55.                   

 

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням графічних даних. Практична робота 14

с. 187-190

56.                   

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних завдань

 

57.                   

 

Інструктаж з БЖД. Виконання навчальних проєктів

 

58.                   

 

Інструктаж з БЖД. Виконання навчальних проєктів. Тематичне оцінювання.

 

Тема 5. Створення та публікація веб-ресурсів

59.                   

 

Інструктаж з БЖД. Структура сайту. Види сторінок сайту

с. 191-198

60.                   

 

Інструктаж з БЖД. Поняття про веб-дизайн. Вимоги до сайтів

с. 198-200

61.                   

 

Інструктаж з БЖД. Автоматизовані засоби для створення та публікації веб-ресурсів

с. 200-207

62.                   

 

Інструктаж з БЖД. Правила ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці

с. 202-203

63.                   

 

Інструктаж з БЖД. Створення веб-сторінок завтоматизованими засобами.  Практична робота 15

с. 203-207

64.                   

 

Інструктаж з БЖД. Поняття про мову гіпертекстової розмітки

с. 209-215

65.                   

 

Інструктаж з БЖД. Додавання до веб-сторінки графічних та мультимедійних елементів

с. 215-217

66.                   

 

Інструктаж з БЖД. Додавання до веб-сторінки гіпертекстових елементів

с. 217-219

67.                   

 

Інструктаж з БЖД. Створення веб-сторінки мовою гіпертекстової розмітки.  Практична робота 16

с. 220-221

68.                   

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних завдань та виконання навчальних проєктів

 

69.                   

 

Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проєктів.

Тематичне оцінювання.

 

70.                   

 

Інструктаж з БЖД. Повторення та узагальнення вивченого

 

 

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 9 класу

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:

підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017. – 208 с.)

Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585).

Навчальна програма:


Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори: Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна Ломаковська, Галина Проценко,  Йосиф Ривкінд, Віктор Шакотько) – [Електронний ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Програму підготували:

Жалдак М.

дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теоретичної інформатики Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова;

Морзе Н.

член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, проректор з питань інформатизації навчально-наукової та адміністративної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка;

Ломаковська Г.

вчитель-методист вищої категорії,  директор Ліцею інформаційних технологій № 79 м. Києва, заслужений працівник освіти України;

Проценко Г.

вчитель-методист вищої категорії Печерської гімназії № 75 м. Києва;

Ривкінд Й.

учитель-методист вищої категорії, завідувач кафедри математики та інформатики ліцею № 38 імені В. М. Молчанова м. Києва, заслужений вчитель України;

Шакотько В.

викладач-методист вищої категорії, заступник директора з навчальної роботи Кременчуцького педагогічного училища ім. А. С. Макаренка.

№ з/п

Дата проведення

Зміст уроку

Підручник

Примітка

Інформаційні технології у суспільстві (3 год.)

1.                   

 

Інформатика та інформаційне суспільство

п. 1.1-1.3

 

2.                   

 

Інформаційні процеси та системи. Етика використання інформаційних ресурсів

п. 1.4-1.8

 

3.                   

 

Практична робота 1. Освітні інформаційні ресурси і системи

с 17-18

 

Мережеві технології (4 год.)

4.                   

 

Класифікація, апаратне й програмне забезпечення комп’ютерних мереж. Передавання даних в мережі Інтернет. Канали зв’язку, їх види.

п.3.1-3.4

 

5.                   

 

Адресація в Інтернеті. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера

П. 3,5-3,6

 

6.                   

 

Сучасні сервіси Інтернету.  Сервіси веб-2.0. Геосервіси

П. 4.1-4.2

 

7.                   

 

Спеціальні інструменти пошуку В Інтернеті. Розширений пошук

П. 4.3

 

Комп'ютерні презентації (6 год )

8.                   

 

Етапи розробки презентації. Вимоги до  презентації

П. 5.1-5.3

 

9.                   

 

Елементи дизайну презентацій. Макети слайдів. Стильове оформлення слайдів презентації Використання діаграм у презентаціях

П. 5.4-5.6

 

10.               

 

Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації

П. 6.1-6.3

 

11.               

 

Елементи анімації

Управління показом презентації

Друк презентації

П. 6.4-6.7

 

12.               

 

Практична робота 2. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями

С 69

 

13.               

 

Практична робота 3. Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом

С. 70

 

Основи інформаційної безпеки (4 год)

14.               

 

Загрози безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах.

П. 9.1-9.5

 

15.               

 

Засоби захисту даних та безпечної роботи на комп’ютері

П. 10.1-10.6

 

16.               

 

Практична робота 4. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера.

С. 89-90

 

Комп’ютерне моделювання (5 год)

17.               

 

Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. Поняття комп’ютерного експерименту

П. 12.1-12.2

 

18.               

 

Основні етапи комп’ютерного моделювання

П. 12.3

 

19.               

 

Карти знань. Редактори карт знань

П. 13.1-13.2

 

20.               

 

Створення і опрацювання моделей  на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах

С. 106-107

 

21.               

 

Практична робота 5. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних  моделей

С. 108

 

Табличні величини та алгоритми їх опрацювання (11 год.)

22.               

 

Табличні величини та їх опис мовою програмування

П. 15.1-15.2

 

23.               

 

Введення та виведення табличних величин

П. 15.3

 

24.               

 

Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів

П. 15.4

 

25.               

 

Алгоритми опрацювання табличних величин: зміна значення елемента табличної величини

П. 16.1-16.2

 

26.               

 

Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам

П. 16.3

 

27.               

 

Розв’язування задач на опрацювання табличних величин

С. 128

 

28.               

 

Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування

С. 129

 

29.               

 

Алгоритми пошуку елементів табличних величин

П. 18.1-18.2

 

30.               

 

Алгоритми впорядкування елементів табличних величин

П. 18.3

 

31.               

 

Розв’язування задач на опрацювання табличних величин

П. 18.4

 

32.               

 

Практична робота 7. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування

С. 140

 

Комп’ютерні публікації (5 год.)

33.               

 

Поняття комп’ютерної публікації. Програмні засоби для створення публікацій

Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації. Основні складові публікацій

П. 20.1-20.4

 

34.               

 

Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації

Алгоритм створення комп’ютерної публікації

П. 20.5-20.6

 

35.               

 

Створення, збереження, відкривання та друк публікацій

П. 20.7

 

36.               

 

Практична робота 8. Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону

С. 155

 

37.               

 

Практична робота 9. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження

С. 156

 

Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор (7 год.)

38.               

 

Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних.

П. 23.1-23.2

 

39.               

 

Поняття колірної моделі.   Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів зображень.

П. 23.3-23.5

 

40.               

 

Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень

П. 24.1-24.2

 

41.               

 

Засоби векторного графічного редактора для побудови зображень

П. 24.3-24.5

 

42.               

 

Побудова зображень у векторному графічному редакторі

С. 174

 

43.               

 

Практична робота 10. Створення простих векторних зображень

С. 175

 

44.               

 

Практична робота 11. Створення складених векторних зображень

С. 176

 

Створення персонального навчального середовища (9 год.)

45.               

 

Поняття персонального навчального середовища

Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів

П. 27.1-27.2

 

46.               

 

Хмарні технології. Опитування з використанням онлайн-форм

Організація та планування колективної діяльності.

Використання офісних веб-програм для створення спільних документі

П. 27.3

 

47.               

 

Синхронізація даних

Створення і використання спільних електронних закладок

Канали новин

П. 27.4

 

48.               

 

Практична робота. 12. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм

С. 189-190

 

49.               

 

Етапи створення веб-сайтів. Конструювання сайтів.

П. 29.1-29.2

 

50.               

 

Використання онлайн-систем конструювання сайтів. Поняття мови розмітки гіпертексту

П. 29.3-29.5

 

51.               

 

Використання онлайн-систем конструювання сайтів.

П. 29.6-

 

52.               

 

Поняття мови розмітки гіпертексту

П. 29.7

 

53.               

 

Практична робота 13. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем

С. 204

 

Розв’язування компетентнісних задач (7 год.)

54.               

 

Підготовка до розв’язування компетентнісних завдань

С. 205-206

 

55.               

 

Розв’язування компетентнісного завдання1/2

С. 205-206

 

56.               

 

Розв’язування компетентнісного завдання1/2

С. 205-206

 

57.               

 

Розв’язування компетентнісного завдання3/4

С. 206-206

 

58.               

 

Розв’язування компетентнісного завдання3/4

С. 205-206

 

59.               

 

Розв’язування компетентнісного завдання5/6

С. 205-206

 

60.               

 

Розв’язування компетентнісного завдання5/6

С. 205-206

 

Виконання колективного навчального  проекту (8 год.)

61.               

 

Вибір теми проекту

С. 206-207

 

62.               

 

Добір інформаційних матеріалів для виконання проекту

 

 

63.               

 

Виконання проектних завдань

 

 

64.               

 

Виконання проектних завдань

 

 

65.               

 

Виконання проектних завдань

 

 

66.               

 

Виконання проектних завдань

 

 

67.               

 

Оформлення матеріалів проекту. Підготовка до захисту проекту.

 

 

68.               

 

Захист навчального проекту

 

 

 

 

 

 

69.               

 

Узагальнення та систематизація вивченого з курсу «Інформатика»

 

 

70.               

 

Узагальнення та систематизація вивченого з курсу «Інформатика»

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Microsoft Office 365

FlashBack Express для створення роликів, запису екрану ПК

Інноваційні технології навчання на уроках інформатики. Ефективність впровадження ІКТ в практику роботи