Календарне планування з інформатики 2-9 клас
Гортайте донизу, шукайте клас, який вам потрібно!
Навчальна програма: Типова освітньої програми колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко
Піручник: Н. В. Морзе «Я досліджую світ» : підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 2 / Н. В. Морзе, О. В. Барна. —
№ з/п |
Дата |
Тема заняття |
Очікувані результати навчання |
Примітка (Сторінки підручника. Нові терміни) |
1 |
Навколишній світ та інформація |
пояснює значення інформації для життя людини, наводить приклади із власного
досвіду; наводить приклади значення інформації для себе
особисто; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 5-8 інформація, повідомлення |
|
2 |
Отримання інформації |
називає органи чуття, якими людина отримує
інформацію із навколишнього середовища; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 9-12 органи чуття |
|
3 |
Види інформації за способом подання |
наводить приклади інформації у різних видах: текстовій,
графічні, звуковій тощо; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 13-16 текстова інформація, графічна інформація, звукова інформація, комбінована інформація |
|
4 |
Передавання інформації. Правдива та неправдива інформація |
розрізняє правдиву і неправдиву інформацію,
припущення і фантазію; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 17-20 джерело і приймач інформації, правдива і неправдива інформація, припущення, фантазія |
|
5 |
Обмін інформацією під час спілкування.
Мережа |
використовує мережі для отримання інформації та
спілкування під контролем дорослих; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 21-24 мережа, Інтернет, особиста інформація, публічна інформація, пошук |
|
6 |
Інструменти. Комп’ютерна техніка, як засіб здійснення дій з інформацією |
розуміє, що комп’ютер та інші комп’ютерні пристрої це інструменти для виконання
дій з інформацією; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 26-30 інструмент, комп’ютер, системний блок, монітор, клавіатура, миша |
|
7 |
Безпека при роботі із комп’ютерними пристроями |
пояснює, чому і як потрібно захищати себе і
цифрові пристрої; звертається за допомогою у випадку наявності проблем
та збоїв у роботі комп’ютера; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 31-35 |
|
8 |
Пристрої для роботи з відео та зображеннями |
наводить приклади технічних засобів, що допомагають
передавати інформацію, поширювати інформацію; використовує цифрові пристрої у близькому для себе
середовищі; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 36-39 колонки, принтер, сканер, веб-камера, мультимедійна дошка, проектор, програма |
|
9 |
Пристрої для роботи із звуковою інформацією |
наводить приклади технічних засобів, що допомагають
передавати інформацію, поширювати інформацію; використовує цифрові пристрої у близькому для себе
середовищі; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 40-43 навушники, мікрофон, диктофон, штекер |
|
10 |
Пристрої для роботи з текстовою інформацією |
наводить приклади технічних засобів, що допомагають
передавати інформацію, поширювати інформацію; використовує цифрові пристрої у близькому для себе
середовищі; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 44-47 електронна книга, доповнена реальність, клавіатура, клавіша Пропуск |
|
11 |
Пристрої для обчислень. Клавіатура |
використовує цифрові пристрої у близькому для себе середовищі; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 48-50 калькулятор, касовий апарат |
|
12 |
Об’єкт. Властивості об’єкта |
називає об’єкти навколишнього світу, властивості
конкретних об’єктів та значення властивостей; описує об’єкт називаючи його властивості та їх значення; спостерігає за об’єктами; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 51-55 об’єкт, властивість, значення |
|
13 |
Дії з об’єктами |
порівнює об’єкти за значеннями властивостей; визначає спільні та відмінні ознаки/властивості; наводить приклади об’єктів, що відповідають заданим
властивостям оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 56-59 дії, група, порівняти, впорядкувати, об’єднати |
|
14 |
Об’єкт і середовище. Робочий стіл комп’ютера |
об’єднує об’єкти за їх властивостями або
значеннями властивостей; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 60-63 середовище, робоче місце, Робочий стіл комп’ютера, |
|
15 |
Комп’ютерна програма. Інструменти комп’ютерних програм. |
запускає знайомі програми; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 64-67 програма, вікно, рядок заголовка, значок, назва, вказівки, кнопки управління вікном |
|
16 |
Меню комп’ютерної програми. Огляд різних прикладів меню. |
завершує роботу з програмою; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 68-71 меню, заголовок, зміст, репертуар, пункт |
|
17 |
Графічний редактор. Інструменти графічного редактора та їх налаштування. |
називає інструменти малювання у графічному
редакторі; обирає інструмент малювання для досягнення конкретного результату; створює не складні малюнки за зразком; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 73-76 графічний редактор, панель Інструменти, Палітра кольорів, ескіз, шаблон |
|
18 |
Зафарбовування малюнків у графічному редакторі. Контур малюнка.
Збереження малюнків. |
виконує завдання із розфарбування або перефарбування малюнків; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 77-80 контур, замкнений контур |
|
19 |
Створення та редагування не складних малюнків у графічному редакторі |
обирає інструмент малювання для досягнення конкретного результату; створює зображення об’єктів; пояснює добір кольорів; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 81-84 робот |
|
20 |
Створення малюнків засобами графічного редактора |
вміє змінити колір контуру або тла об’єкта обравши зразком колір іншого
об’єкта за допомогою відповідних інструментів графічного редактора; називає інструменти малювання у графічному
редакторі; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С.85-87 |
|
21 |
Створення малюнків з допомогою штампів у графічному редакторі |
називає інструменти малювання у графічному
редакторі; об’єднує об’єкти за їх властивостями або
значеннями властивостей; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 88-91 штамп |
|
22 |
Створення малюнків із геометричних фігур |
створює зображення об’єктів що складаються з геометричних фігур та змінює
значення властивостей; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 92-95 танграм |
|
23 |
Створення у графічному редакторі орнаментів |
знаходить приклади повторення і послідовності дій
у повсякденній діяльності, близькому для себе середовищі; визначає закономірність об’єктів; відтворює послідовність об’єктів із заданою
закономірністю; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 96-99 декоративно-ужиткове мистецтво, орнамент, ескіз, закономірність |
|
24 |
Створення графічних задач у графічному редакторі |
створює візуальну відповідь простих та складених
геометричних задач; створює графічні відповіді до навчальних
завдань; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 100-102 клавіша Caps Lock, клавіша Shift, чемність, слова ввічливості |
|
25 |
Створення малюнків за зразком та власним задумом у графічному редакторі |
обирає інструмент малювання для досягнення конкретного результату; пропонує власні кольорові рішення малюнка; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С 103-106 обов’язки |
|
26 |
План та інструкція. Команди та їх виконавці |
визначає послідовність кроків для виконавців; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 108-111 план, інструкція, команда, виконавець |
|
27 |
Алгоритм. Складання алгоритму. |
знаходить помилки у алгоритмах; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С.112 -114 алгоритм |
|
28 |
Комп’ютерне середовище виконавців алгоритму |
знаходить помилки у алгоритмах; визначає результат виконання лінійного алгоритму
побудови простого геометричного зображення; створює малюнок за лінійним алгоритмом; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 115-118 комп’ютерне середовище виконавців, набір команд, сцена, пік селі |
|
29 |
Створення малюнків за готовими алгоритмами |
визначає результат виконання лінійного алгоритму
побудови простого геометричного зображення; створює малюнок за лінійним алгоритмом; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 119-121 команди повороту, напрямок повороту, градус |
|
30 |
Середовище для створення алгоритмів |
оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 122-125 середовище Скретч, спрайт, |
|
31 |
Складання власних графічних алгоритмів |
створює малюнок за лінійним алгоритмом; виділяє та переносить фрагменти малюнка; |
С 126-131 фрагмент малюнка |
|
32 |
Складання алгоритму побудови зображення в середовищі Скретч |
пропонує власні алгоритми створення не складних
геометричних зображень; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 132-135 Замок |
|
33 |
Побудова алгоритму в середовищі Скретч |
пропонує власні алгоритми створення не складних
геометричних зображень; оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С. 136-138 Проект |
|
34 |
Створення власного проекту |
оцінює результати своїх навчальних досягнень |
С.139-142 |
|
35 |
Узагальнення вивченого у 2 класі |
оцінює результати своїх навчальних досягнень |
Календарно-тематичне
планування 3 клас
«Інформатика»
(35 год.)
Навчальна програма: Типова освітньої програми колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко Типова освітня програма О.Я. Савченко https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2020/11/20/Savchenko.pdf
Підручник: Морзе Н. В. Морзе Н. В.Я досліджую світ. Підручник для 3
класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) : Частина 2 // Н. В.
Морзе, О. В. Барна. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2020. —160 с. : іл.
Робочий зошит: Морзе Н. В. Ключі до інформатики. Інтегрований посібник для 3-го класу Нової української школи // Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2020. —64 с. : іл.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані
результати навчання |
Нові терміни
|
Сторінки підручників,
примітка |
Інформація |
|||||
1 |
|
Роль інформації в житті людини. |
пояснює значення
інформації для життя людини, наводить приклади із власного досвіду |
винахідник |
Ч. 2 C. 5-9 |
2 |
|
Способи
подання повідомлень. Джерело
інформації. |
розрізняє
види інформації за способом подання; |
комбіноване
повідомлення, джерело
інформації |
Ч. 2
С. 10-13 |
3 |
|
Носії інформації. Символи, кодування і декодування. |
називає носії
інформації; уміє перетворювати
одну форму подання інформації в іншу: (текстове – в графічне, числове – в
текстове тощо); |
носій
інформації, код, штрихкод, QR-код,
кодування, декодування, флешнакопичувач |
Ч. 2
С. 14-18 |
4 |
|
Історія виникнення пристроїв для роботи
з інформацією. |
розповідає про історію
виникнення пристроїв для роботи з інформацією; |
абак,
рахівниця, електронно-обчислювальна
машина;
персональний, портативний,
планшетний, кишеньковий
комп’ютери |
Ч. 2
С. 19-23 |
5 |
|
Пристрої
введення та виведення, передавання та зберігання інформації. |
розрізняє технічні
засоби для передавання, зберігання інформації; використовує пристрої для
передавання інформації; наводить приклади
пристроїв для введення та виведення інформації; уміє увімкнути та
вимкнути комп’ютер та інші пристрої (за умови їх використання); |
пристрої
введення, виведення,
зберігання, опрацювання
інформації; жорсткий
магнітний диск |
Ч. 2
С. 24-28 |
6 |
|
Структурування
інформації. |
створює папку та
документи в ній;
|
файл,
папка, вкладена папка, контекстне
меню |
Ч. 2
С. 29-32 |
7 |
|
Поняття
про мережу «Інтернет», веб-сторінку, веб-сайт, гіперпосилання. |
пояснює поняття
«комп’ютерна мережа»; вміє використовувати
гіперпосилання;
|
комп’ютерна
мережа, інтернет,
сайт, вебсторінка, гіперпосилання |
Ч. 2
С. 33-37 |
8 |
|
Програма-браузер.
Закладки у браузері |
розуміє призначення
програми-браузера; |
браузер,
рядок адреси, закладка
у браузері |
Ч. 2
С. 38-42 |
9 |
|
Пошук
інформації в Інтернеті. Достовірна інформація Авторське право. Безпечна робота в Інтернеті |
використовує мережі для отримання
достовірної інформації;
висловлює припущення про
достовірність інформації, отриманої з цифрових та інших джерел; дотримується правил використання
власних і чужих творів; виявляє повагу до авторства інших
осіб |
пошукова
система, достовірна
інформація, авторське
право |
Ч. 2
С. 43-47 |
Тексти |
|||||
10 |
|
Види
об'єктів: текстові, графічні. Середовища
для читання текстів. Закладки в
тексті, цитати тощо. |
описує текстові і графічні
об’єкти; розрізняє
сучасні пристрої для роботи з інформацією; орієнтується в середовищах для читання
текстів, завершує роботу з ними; |
текстовий документ, зміст, закладка, цитата |
Ч. 2 С. 49-53 |
11 |
|
Віртуальні бібліотеки, довідники,
енциклопедії, словники. |
використовує мережі для отримання
достовірної інформації;
пояснює наслідки для власного
здоров’я надмірного використання
цифрових пристроїв |
віртуальна бібліотека, онлайн, портал, інтернет-енциклопедія, навчання онлайн |
Ч. 2
С. 54-57 |
12 |
|
Текстові
редактори. |
використовує необхідні значки на
Робочому столі для запуску
і роботи в програмах; описує текстові і графічні
об’єкти; |
текстовий редактор |
Ч. 2
С. 58-62 |
13 |
|
Введення
тексту. Правила
введення та редагування тексту |
створює інформаційні продукти,
зокрема тексти уміє перетворювати одну форму
подання інформації в іншу: (текстове – в графічне, числове – в текстове тощо) |
символ, мовна панель, редагування тексту, текстовий курсор |
Ч. 2
С. 63-68 |
14 |
|
Основні команди редагування: вирізати,
копіювати, вставити, видалити. |
вміє змінювати значення
властивостей текстових об’єктів;
|
текстовий фрагмент |
Ч. 2
С. 69-73 |
15 |
|
Інформаційний об’єкт. Властивості
об'єкта. Створення моделі об’єкта за заданими властивостями. Зміна значень властивостей об’єкта (колір тексту,
шрифт, накреслення) |
досліджує об’єкти за допомогою
створених моделей порівнює властивості текстових
об’єктів за спільними
і відмінними ознаками; визначає об’єкти, які відповідають
заданим властивостям;
вміє змінювати значення
властивостей текстових та графічних об’єктів; |
нформаційний об’єкт, форматування, вирівнювання, маркер відступу |
Ч. 2
С. 74-79 |
16 |
|
Доповнення текстів зображеннями |
створює зображення освітніх
об’єктів порівнює властивості графічних
об’єктів за спільними
і відмінними ознаками; визначає об’єкти, які відповідають
заданим властивостям;
|
|
Ч. 2
С. 80-84 |
17 |
|
Доповнення текстів зображеннями |
вміє змінювати значення
властивостей графічних
об’єктів; досліджує об’єкти за допомогою
створених моделей |
|
Ч. 2
С. 80-84 |
Алгоритми |
|||||
18 |
|
План, інструкція, команди. |
вміє діяти за інструкцією; пояснює наслідки порушення плану дій у близькому середовищі, готових програмах,
іграх; |
план дій, інструкція, команда, виконавець |
Ч. 2 С. 86-90 |
19 |
|
Алгоритми, способи подання алгоритму. |
визначає алгоритмічні структури; |
алгоритм, лінійний алгоритм, середовище виконання алгоритмів |
Ч. 2 С. 91-95 |
20 |
|
Знаходження та виправлення помилок у алгоритмах. |
пояснює наслідки порушення
алгоритму послідовності дій у близькому середовищі,
готових програмах,
іграх; |
|
Ч. 2 С. 96-100 |
21 |
|
Створення лінійних алгоритмів |
виконує, створює та записує
алгоритми;
|
|
Ч. 2 С. 101-105 |
22 |
|
Створення зображень за власними алгоритмами. |
виконує, створює та записує
алгоритми;
|
|
Ч. 2 С. 106-106 |
23 |
|
Створення лінійних алгоритмів (рух об’єктів) |
виконує, створює та записує
алгоритми;
|
|
Ч. 2 С. 110-114 |
24 |
|
Впорядкування об’єктів |
впорядковує об’єкти за певними
ознаками; |
|
Ч. 2 С. 115-118 |
25 |
|
Створення лінійних алгоритмів (робота зі звуком) |
виконує, створює та записує
алгоритми; орієнтується в середовищах для слухання
музики, завершує роботу з ними; |
|
Ч. 2 С. 119-122 |
26 |
|
Логічні висловлювання |
розрізняє істинні та хибні
висловлювання |
висловлювання, істинне, хибне висловлювання, висловлювання з логічним слідуванням |
Ч. 2 С. 123-126 |
Презентації |
|||||
27 |
|
Комп’ютерні презентації. Режим показу презентації |
застосовує режим показу презентацій
|
презентація, комп’ютерна презентація, слайд, редактор презентацій |
Ч. 2 С. 128-132 |
28 |
|
Редагування презентації. |
створює інформаційні продукти,
поєднуючи текст, для
представлення ідей та/або результатів
діяльності; редагує презентацію залежно від її призначення, |
сортувальник слайдів |
Ч. 2 С. 133-136 |
29 |
|
Утворення нового слайду, текстового вікна/поля. Доповнення презентації текстом, зображенням. |
створює інформаційні продукти,
поєднуючи текст, зображення,
звук тощо для представлення ідей та/або результатів
діяльності; доповнює презентацію текстом,
зображенням, |
|
Ч. 2 С. 137-140 |
30 |
|
Форматування презентації. Доповнення презентації текстом, зображенням, схемою. |
створює інформаційні продукти,
поєднуючи текст, зображення,
звук тощо для представлення ідей та/або результатів
діяльності; доповнює презентацію схемою; створює та змінює прості
зображення; |
фон |
Ч. 2 С. 141-145 |
31 |
|
Інформаційна модель. |
створює інформаційні продукти |
модель, інформаційна модель,
|
Ч. 2 С. 146-151 |
32 |
|
Створення текстових інформаційних моделей, зокрема у табличні формі. |
вміє заповнювати таблицю ознак
для предметів з однієї групи
(класу);
|
таблиця |
|
33 |
|
Етапи створення інформаційної моделі в різних програмних середовищах. |
розробляє презентацію за логічною
послідовністю;
|
|
Ч. 2 С. 152-156 |
34 |
|
Етапи створення інформаційної моделі в різних програмних середовищах. |
розробляє презентацію за логічною
послідовністю;
|
|
Ч. 2 С. 152-156 |
35 |
|
Узагальнення вивченого у 3-му класі. Моє цифрове літо |
|
|
|
Типова освітня програма О.Я.
Савченко https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2020/11/20/Savchenko.pdf
Підручник:
Морзе Н.В. Інформатики. Підручник для 4 кл. закладів загальної середньої освіти
/ Н.В. Морзе, О.В. Барна. – Київ : УОВЦ «Оріон», 2021 – 176 с.
Робочий
зошит: Морзе Н.В., Барна О.В. Ключі до інформатики.
Інтегрований посібник для 4-го класу Нової української школи // Н.В. Морзе,
О.В. Барна. – Київ :УОВЦ «Оріон», 2021. – 64 с.
№ |
Тема заняття/ проблема/ проєкт/блок |
Очікувані
результати |
Дата |
Навчальні
матеріали |
Навчальна діяльність |
|
||
|
Тема 1.
Інформація та пристрої |
|
||||||
1 |
Повторення вивченого у 2-4 класах Що я знаю і можу робити за допомогою
комп’ютера? ·
які правила безпечної роботи за комп’ютером; ·
як комп’ютери можна використовувати для навчання,
творчості та розваг. |
·
дотримується безпечної поведінки за комп’ютером ·
використовує знайомі програми для навчання та
творчості |
|
Підручник,
форзац 1 |
Розбір
ситуативних завдань |
|
||
2 |
Сучасні носії інформації/ Якими
бувають комп’ютери? ·
якими бувають комп’ютери; ·
які сучасні комп’ютерні пристрої використовують ·
люди; ·
як працювати з комп’ютером безпечно |
·
наводить приклади сучасних різновидів комп’ютерних
пристроїв; ·
контролює час використання цифрових пристроїв |
|
Підручник,
с. 4-9 Робочий
зошит с. 2-3 Плакат
«Види комп’ютерів»
|
Робота
з емуляторами та аналогами сучасних комп’ютерів |
|
||
3 |
Організація роботи цифрового пристрою Як
працює цифровий пристрій? ·
що таке дані та якими вони бувають; ·
як дані опрацьовуються комп’ютером. |
·
пояснює, як організована робота з даними у
будь-якому цифровому пристрої;
|
|
Підручник,
с. 10-14 Робочий
зошит с. 4-5
|
Виконання
з інтерактивних вправ |
|
||
4 |
Збереження інформації. Пам'ять комп’ютера (внутрішня та зовнішня)/ Чи
має комп’ютер пам'ять? ·
якою є пам’ять комп’ютера; ·
як зберегти дані на комп’ютері. |
·
зберігає дані на цифрових носіях;
|
|
Підручник,
с. 15-21 Робочий
зошит с. 6-7 Флеш-накопичувач,
файл із зображенням Презентація
приклад |
Зберігання
даних на комп’ютері засобами операційної системи |
|
||
5 |
Пошук інформації у мережі Інтернет Як
безпечно знаходити освітню інформацію в інтернеті? ·
як використовувати інтернет для навчання; ·
які є правила безпечного користування інтернетом.
|
·
вміє здійснювати простий пошук інформації у мережі
інтернет; ·
знає адреси деяких сайтів, зокрема електронних
бібліотек, сайтів з навчальним контентом; |
|
Підручник,
с. 22-27 Робочий
зошит с. 8-9
|
Робота
з навчальними платформами онлайн, сайтами електронних бібліотек для дітей,
віртуальними енциклопедіями, сайтами з навчальним контентом |
|
||
6 |
Зберігання даних з інтернету Як зберегти інформацію з інтернету? ·
як зберегти дані з інтернету; ·
як дотримуватись авторського права в інтернеті.
|
·
пояснює наслідки використання інформаційних
технологій, ·
відчуває відповідальність за свою діяльність в
Інтернеті; ·
дотримується правил використання власних і чужих
творів |
|
Підручник,
с. 28-33 Робочий
зошит с. 10-11
|
Зберігання
даних навчального змісту з інтернету |
|
||
7 |
Критичне оцінювання інформації Чи завжди слід довіряти інформації з
інтернету? ·
як уникнути небезпеки під час роботи в інтернеті; ·
яким відомостям, що подані на сайтах, можна
довіряти. |
·
висловлює припущення про достовірність інформації,
отриманої з різноманітних джерел; ·
розрізняє факти і судження; |
|
Підручник,
с.34-39 Робочий
зошит с. 12-13
|
Аналіз
сайтів із дитячим вмістом |
|
||
8 |
Інформаційна взаємодія Як використовують інтернет для спілкування? ·
як використовують
програму Skype для спілкування; ·
які функції мають
месенджери Viber та Telegram; ·
як
використовувати соціальні мережі для спілкування і інтернеті. |
·
добирає належні засоби для спілкування з іншими
особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через
Інтернет; |
|
Підручник,
с.40-47 Робочий
зошит с. 14-15
|
Робота
в безпечному середовищі для онлайн спілкування |
|
||
|
Тема 2.
Об’єкти та моделі |
|
||||||
9 |
Об’єкти для створення моделей Як
створювати схеми класифікації об’єктів? ·
як можна подати
класифікацію об’єктів; ·
як в текстовому
редакторі додавати та змінювати ·
фігури.
|
класифікує
об’єкти за їх властивостями; зіставляє
ознаки моделей реального і цифрового світу; |
|
Підручник,
с.49-54 Робочий
зошит с. 16-17
|
Створення
схем засобами текстового редактора |
|
||
10 |
Дії та об’єкти Які
дії можна виконувати з об’єктами? ·
чи мають об’єкти
складові; ·
як пов’язані дії
та об’єкти; ·
які об’єкти
містить діаграма.
|
·
аналізує вплив подій на властивості об ’єкта; ·
називає складові об’єкта; ·
називає які дії можна виконувати над об’єктом, які
дії може виконувати об’єкт; |
|
Підручник,
с.55-62 Робочий
зошит с. 18-19
|
Створення
діаграм засобами онлайн редактора |
|
||
11 |
Використання моделей в сучасному житті Як створюють моделі? ·
для чого люди
створюють моделі; ·
якими бувають
моделі.
|
·
наводить приклади необхідності моделювання для
розв’язування конкретних задач; |
|
Підручник,
с.63-67 Робочий
зошит с. 20-21 |
Робота
із віртуальними моделями навчального призначення |
|
||
12 |
Створення інформаційних моделей За якими етапами
створюють інформаційну модель? ·
як створюють інформаційну модель реального
об’єкта; ·
як і навіщо створюють карти знань. |
·
називає етапи створення інформаційної моделі; |
|
Підручник,
с.68-74 Робочий
зошит с. 22-23 |
Створення
карти знань в редакторі для створення
карти знань |
|
||
13 |
Анімація Як
створювати моделі для об’єктів, які
рухаються? ·
які анімації
можна налагодити в редакторі презентацій; ·
як створюють
анімаційний ефект до об’єкта слайда. |
·
прогнозує та формулює очікуваний результат;
|
|
Підручник,
с.75-81 Робочий
зошит с. 24-25 |
Створення
анімації в редакторі презентацій |
|
||
14 |
Створення інформаційної моделі у
вигляді таблиці У якій програмі зручно працювати з
таблицями? ·
як додають таблицю до слайда чи текстового
документа; ·
яку програму використовують для опрацювання даних
в таблицях. |
·
коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи
|
|
Підручник,
с.82-86 Робочий
зошит с. 26-27 |
Робота
з таблицями в редакторі електронних таблиць |
|
||
15 |
Побудова математичної моделі Як побудувати математичну модель? ·
як створюють таблицю в програмі для опрацювання
електронних таблиць; ·
як в електронній таблиці створити формулу.
|
·
створює математичні моделі;
|
|
Підручник,
с.87-91 Робочий
зошит с. 28-29 |
Здійснення
простих обчислень в електронній таблиці |
|
||
16 |
Дослідження об’єктів з допомогою моделей Як досліджувати об’єкти з допомогою створених моделей? ·
як використовують електронні таблиці для
розв’язування задач? ·
як скопіювати формулу декілька разів для різних
значень. |
· досліджує
об’єкти за допомогою створених моделей;
|
|
Підручник,
с.92-96 Робочий
зошит с. 30-31 |
Розв’язування
задач на прості обчислення в електронній таблиці |
|
||
|
Тема 3.
Алгоритми |
|
||||||
17 |
Середовище виконання алгоритму Як при розв'язуванні задач в середовищі Скретч використовувати
алгоритми? ·
як готуються
складати алгоримтими; ·
які бувають
алгоритмічні структури |
·
визначає алгоритмічні структури;
|
|
Підручник,
с.98-103 Робочий
зошит с. 32-33 Файли
Рибки, Герб, Фанфари, Піаніно |
Визначення
алгоритмічних структур а алгоритмах в середовищах виконання алгоритмів |
|
||
18 |
Алгоритми з повтореннями Як в алгоритмах використовувати команди
повторення? ·
які особливості
використання команд у середовищі Скретч; ·
яку команду
використовують для складання алгоритму з повторенням у середовищі Скретч. |
·
створює алгоритми з повторенням у середовищі програмування;
|
|
Підручник,
с.104-109 Робочий
зошит с. 34-35 |
Створення
алгоритмів із повторенням в середовищі Скретч та в програмі Розумні блоки |
|
||
19 |
Створення анімаційних проєктів Як створювати
анімації? ·
як створювати анімацію в середовищі Скретч; ·
як змінювати фон на сцені в середовищі Скретч. |
· розробляє
алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов,
повторень;
|
|
Підручник,
с.110-115 Робочий
зошит с. 36-38 |
Розробка
анімаційних проєктів в середовищі Скретч та в програмі Розумні блоки |
|
||
20 |
Перевірка алгоритмів Як перевіряти можливі помилки в алгоритмі та
обрати виграшну стратегію? ·
яких помилок
можна припуститися під час складання алгоритмів; ·
що називають
виграшною стратегією. |
·
оцінює результати своїх навчальних досягнень та
результати своїх однокласників; ·
знаходить помилки в алгоритмах та виправляє їх; |
|
Підручник,
с.116-120 Робочий
зошит с. 39-41 |
Виправлення
помилок у проєктах Скретч, пошук виграшної стратегії гри у програмі TuxBot, Хрестики-нулики |
|
||
21 |
Алгоритми з розгалуженням Як в алгоритмах використовувати команди розгалуження? ·
як в середовищі Скретч описують умови; ·
як описати неповне розгалуження. |
·
створює алгоритми з розгалуженням у середовищі
програмування;
|
|
Підручник,
с.121-125 Робочий
зошит с. 42-43 |
Створення
алгоритмів з неповним розгалуженням в
середовищі Скретч |
|
||
22 |
Алгоритми з розгалуженням Як описати повне
розгалуження у середовищі Скретч? ·
як описати повне
розгалуження в середовищі Скретч; ·
що означають
числа 10 та -10 у параметрах команд. |
·
створює алгоритми з розгалуженням у середовищі
програмування;
|
|
Підручник,
с.126-130 Робочий
зошит с. 44-45 |
Створення
алгоритмів з повним розгалуженням в
середовищі Скретч та в програмі Розумні блоки |
|
||
23-24 |
Розгалуження і повторення Як описати алгоритми з розгалуженням та повторенням? ·
як поєднувати
алгоритмічні структури; ·
як описувати
алгоритми руху лабіринтом. |
· розробляє
алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій,
умов, повторень; |
|
Підручник,
с.131-135 Робочий
зошит с. 46-48 |
Створення
алгоритмів з послідовних дій, умов, повторень в середовищі Скретч та в
програмі Розумні блоки |
|
||
25-26 |
Створення і обмін проєктами Як створити проєкт? ·
як складати
проєкт у середовищі Скретч; ·
як обмінюються
складеними проєктами. |
· вміє
розробляти спільний із однокласниками проект під керівництвом
вчителя; · оцінює
результати своїх навчальних досягнень та результати своїх однокласників |
|
Підручник,
с.136-140 Робочий
зошит с. 49-50 |
Розробка
групового проєкту в середовищі Скретч |
|
||
|
Тема 4.
Програмування роботів |
|
|
Підручник,
с.131-135 Робочий
зошит |
||||
27 |
Роботи на службі людини Як і навіщо створюють роботи? ·
навіщо людям роботи; ·
якими є роботи і як їх створюють. |
·
має уявлення про процес створення роботів;
|
|
Підручник,
с.142-147 Робочий
зошит с. 51-52 |
Гра-ознайомлення
із штучним інтелектом |
|
||
28 |
Огляд конструкторів з робототехніки Що таке Micro:Bit? ·
які бувають конструктори для роботів; ·
що містить плата Micro:Bit. |
· має уявлення
про процес створення роботів;
|
|
Підручник,
с.148-151 Робочий
зошит с. 53-54 Плата
Мicro:Bit (її емулятор) |
Робота
з платою Мicro:Bit (її емулятором) |
|
||
29 |
Середовище програмування Що таке середовище програмування? ·
у яких середовищах пишуть програми для роботів; ·
які команди передбачено для використання плати
Micro:Вit. |
·
вміє відкривати та завершувати роботу у знайомих
середовищах для програмування; ·
називає інструменти середовища та пояснює їх призначення; |
|
Підручник,
с.152-157 Робочий
зошит с.
55-56 |
Створює
прості проєкти в середовищі програмування плати Micro:Bit |
|
||
30 |
Алгоритми з розгалуженням у середовищі
програмування Як
працювати з датчиками? ·
як плата опрацьовує вхідні дані; ·
як описувати команди розгалуження в середовищі
програмування Micro:Bit.
|
·
називає інструменти середовища та пояснює їх призначення;
|
|
Підручник,
с.158-162 Робочий
зошит с. 57-58
|
Створює
проєкти в середовищі програмування плати Micro:Bit |
|
||
31-32 |
Алгоритми з повторенням у середовищі
програмування Як
програмують повторення в середовищі
програмування? ·
що таке цикли; ·
як програмують мелодію, що повторюється. |
·
описує порядок створення проєктів; ·
називає інструменти середовища та пояснює їх призначення;
|
|
Підручник,
с.163-167 Робочий
зошит с. 59-60
|
Створює
проєкти в середовищі програмування плати Micro:Bit |
|
||
33-34 |
Створення проєктів у середовищі програмування Як
ідеї і вміння можуть допомогти
людям? ·
як завантажувати готові проєкти; ·
як додавати нові команди до середовища; ·
як визначати стан довкілля за допомогою плати
Micro:Bit. |
· вміє
відкривати готові та зберігати створені проекти · описує порядок
створення проєктів;
|
|
Підручник,
с.168-173 Робочий
зошит с. 61-63
|
Створює
проєкти в середовищі програмування плати Micro:Bit |
|
||
35 |
Повторення вивченого у 4 класі |
|
|
|
|
|
Інформатика, 5 клас
Навчальна програма:
Інформатика. Навчальна програма для
загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класів. – [Електронний
ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
Підручник:Морзе Н. В. Інформатика : підруч. для 5 кл.
загальноосвіт. навч. закладів / Н. В. Морзе, О. В.
Барна, В. П. Вембер, О.Г. Кузьмінська. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 256 с.
Навчальні посібники:Морзе Н.В. Робочий
зошит з інформатики: навч. посіб. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н. В. Морзе, О. В. Барна,
В. П. Вембер, О.Г. Кузьмінська . — К. УОВЦ «Оріон», 2018. — 96 с.
https://gdzonline.net/410-zoshit-informatika-5klas-morze.html
Календарно-тематичне планування з
інформатики у 5-му класі
(за підручником Морзе Н. В. Інформатика :
підруч. для 5кл. загальноосвіт.
навч. закладів / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О.Г.
Кузьмінська. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 256 с.)
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст уроку |
Практи-чні роботи |
Підручник/зошит |
Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації інформаційних
процесів (6 год). |
||||
1.
1 |
Повідомлення, дані, інформація, шум |
Підручник 6-11 Зошит 2-4 |
||
Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті
сучасної людини |
Підручник 12-19 Зошит 5-8 |
|||
Комп’ютери та їх різновиди. Інструктування з безпеки життєдіяльності та
правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. |
Підручник 20-28 Зошит 9-12 |
|||
Складові комп’ютерів та їх призначення |
№ 1 |
Підручник 29-36 Зошит 9-12 |
||
Операційна система |
Підручник 37-45 Зошит 13-15 |
|||
Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики) |
Підручник 46-54 Зошит 16-18 |
|||
Операції над об’єктами файлової системи |
№ 2 |
Підручник 55-67 Зошит 19-21 |
||
Цифрові мережеві технології (4 год) |
||||
Локальна мережа, використання мережевих папок |
Підручник 68-76 Зошит 22-23 |
|||
Пошук відомостей у мережі Інтернет |
Підручник 77-86 Зошит 24-26 |
|||
Завантаження даних з Інтернету |
№ 3 |
Підручник 87-95 Зошит27-29 |
||
Безпечне користування Інтернетом. Авторське право. Критичне оцінювання
відомостей, отриманих з Інтернету |
Підручник 96-107 Зошит 30-34 |
|||
Текстовий процесор (6 год) |
||||
Текстовий документ та його об’єкти |
Підручник 108-115 Зошит 35-37 |
|||
Введення та редагування тексту |
Підручник 116-124 Зошит 38-40 |
|||
Форматування тексту |
№ 4 |
Підручник 125-133 Зошит 41-43 |
||
Вставлення малюнків із файлу до текстового документа та їх форматування.
Сторінки документа та їх форматування |
Підручник 134-143 Зошит 44-46 |
|||
Додавання, редагування та форматування таблиць |
Підручник 144-153 Зошит 47-48 |
|||
Підготовка документа до друкування. Друкування документа |
№ 5 |
Підручник 154-167 Зошит 48-49 |
||
Алгоритми і програми (13 год) |
||||
Алгоритми та їх виконавці |
Підручник 168-176 Зошит 50-52 |
|||
Середовище описання і виконання алгоритмів |
Підручник 177-187 Зошит 53-55 |
|||
Типи алгоритмів |
Підручник 188-198 Зошит56-58 |
|||
Лінійні алгоритми |
Підручник 199-207 Зошит 59-61 |
|||
Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч |
№ 6 |
Підручник 199-207 Зошит 62-65 |
||
Алгоритми з повтореннями |
Підручник 208-216 Зошит 66-69 |
|||
Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч |
№7 |
Підручник 208-216 Зошит 70-72 |
||
Цикли з лічильником |
Підручник 217-225 Зошит 73-76 |
|||
Цикли з умовою |
Підручник 226-234 Зошит 77-80 |
|||
Складання програм з повторенням у середовищі Скретч |
№8 |
Підручник 168-171 Зошит 81-82 |
||
Алгоритмічна структура розгалуження |
Підручник 235-249 Зошит 83-85 |
|||
Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч |
Підручник 235-249 Зошит 86-87 |
|||
Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Скретч |
№9 |
Підручник 235-249 Зошит 88-90 |
||
Проектна діяльність (4 год) |
||||
Постановка завдання, планування та виконання проекту |
Підручник 249-253 Зошит 91-94 |
|||
Презентація проекту |
Підручник 249-253 |
|||
Планування, виконання індивідуального проекту |
Зошит 95-96 |
|||
Презентація індивідуального проекту |
№10 |
|||
Повторення та узагальнення вивченого за рік |
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 6 класу
(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:
підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч закладів / Н. В.
Морзе, О. В. Варна, В. П. Вембер. – К. : УОВЦ «Оріон», 2017. – 192 с.)
(для учнів, які Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема
уроку |
Примітки |
Тема 1. Комп’ютерна графіка |
|||
1. |
|
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні
зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень.
Налаштування параметрів та перетворення формату готового зображення. |
|
2. |
|
Інструктаж з БЖД.
Векторні зображення в середовищі офісних програм. Особливості побудови й
опрацювання векторних зображень. |
|
3. |
|
Інструктаж з БЖД.
Векторний графічний редактор. Операції над об’єктами та групами об’єктів. |
|
4. |
|
Інструктаж з БЖД.
Створення векторного зображення. Побудова зображення з графічних
примітивів. |
|
5. |
|
Інструктаж
з БЖД. Багатошарові зображення,
розміщення об’єктів у шарах. |
|
6. |
|
Інструктаж
з БЖД. Додавання тексту до
графічних зображень та його форматування. |
|
7. |
|
Інструктаж
з БЖД. Створення
та редагування векторних зображень. Практична робота 1. |
|
8. |
|
Інструктаж
з БЖД. Растровий
графічний редактор. Засоби графічного редактора. |
|
9. |
|
Інструктаж з БЖД.
Створення та редагування растрових і векторних зображень.
Практична робота 2. Тематичне оцінювання. |
|
Тема 2. Комп’ютерні презентації |
|||
10. |
|
Інструктаж з БЖД. Програмне
забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Засоби
керування демонстрацією презентації. |
|
11. |
|
Інструктаж з БЖД. Об’єкти
презентації. Типи слайдів. |
|
12. |
|
Інструктаж з БЖД. Етапи
створення презентації та вимоги до її оформлення. |
|
13. |
|
Інструктаж з БЖД. Налаштування
показу презентацій. |
|
14. |
|
Інструктаж з БЖД. Створення та оцінювання презентації. Практична робота 3. |
|
15. |
|
Інструктаж з БЖД. Ефекти анімації,
рух об’єктів в презентаціях. |
|
16. |
|
Інструктаж з БЖД. Ефекти зміни
слайдів. |
|
17. |
|
Інструктаж з БЖД. Створення
презентації із ефектами. Практична
робота 4. |
|
18. |
|
Інструктаж з БЖД. Планування
представлення презентації та виступ перед аудиторією. Тематичне оцінювання. |
|
Тема 3. Алгоритми та програми |
|||
19. |
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про
об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. |
|
20. |
|
Інструктаж з БЖД.
Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі. |
|
21. |
|
Інструктаж з БЖД.
Створення програмних об’єктів. |
|
22. |
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування задач, які
передбачають створення програмних об’єктів. Практична робота 5. |
|
23. |
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття події. Види подій. |
|
24. |
|
Інструктаж
з БЖД. Програмне опрацювання події. |
|
25. |
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування задач, які
передбачають програмне опрацювання події. Практична
робота 6. |
|
26. |
|
Інструктаж
з БЖД. Вкладені алгоритмічні
структури повторення та розгалуження. |
|
27. |
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування задач з
алгоритмічними структурами повторення та розгалуження. Практична робота 7. |
|
28. |
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язання задачі методом
поділу на підзадачі. |
|
29. |
|
Інструктаж
з БЖД. Створення програмних
проектів методом поділу задачі на підзадачі. Практична робота 8. Тематичне
оцінювання. |
|
30. |
|
Інструктаж
з БЖД. Розробка сценарію
майбутнього програмного проекту. |
|
31. |
|
Інструктаж
з БЖД. Реалізація програмного
проекту відповідно до розробленого сценарію. |
|
32. |
|
Інструктаж
з БЖД. Реалізація програмного
проекту відповідно до розробленого сценарію. |
|
33. |
|
Інструктаж
з БЖД. Реалізація програмного
проекту відповідно до розробленого сценарію. |
|
34. |
|
Інструктаж
з БЖД. Створення реклами та
презентація власного програмного проекту. Тематичне оцінювання. |
|
35. |
|
Інструктаж
з БЖД. Повторення і систематизація
навчального матеріалу за рік. |
|
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 7 класу
(за підручником Н. В. Морзе Інформатика:
Підручник з інформатики для 7 кл. закладів загальної
середньої освіти
/ Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. —
176 с.: іл.)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна
програма з
інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена
Наказом Міністерства освіти
і науки України від 07.06.2017 № 804
№ уро-ку |
Дата уроку |
Зміст уроку |
Примітки |
Тема 1. Служби Інтернету |
|||
1. |
|
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. |
с. 4-9 |
2. |
|
Інструктаж
з БЖД. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень.
Пересилання файлів. Практична робота 1. |
с. 10-15 |
3. |
|
Інструктаж
з БЖД. Використання адресної книги та списків розсилки. |
с. 15-20 |
4. |
|
Інструктаж
з БЖД. Етикет електронного листування. Правила безпечного
користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу. Практична
робота 2. |
с. 21-28 |
5. |
|
Інструктаж з БЖД. Використання інтернет-ресурсів для
спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів. |
с. 29-32 |
6. |
|
Інструктаж з БЖД. Хмарні сервіси. Зберігання даних та
колективна робота з документами в Інтернеті; керування спільним доступом до
них. Практична робота 3. |
с. 33-43 |
7. |
|
Інструктаж
з БЖД. Навчання в Інтернеті. Онлайнові перекладачі. |
с. 44-49 |
8. |
|
Інструктаж
з БЖД. Інтернет речей. Тематичне
оцінювання. |
с. 50-60 |
Тема 2. Алгоритми
та програми |
|||
9. |
|
Інструктаж
з БЖД. Мова програмування. Середовище програмування. |
с. 61-68 |
10. |
|
Інструктаж з БЖД. Величини. Змінні. Вказівка присвоювання. |
с. 69-72 |
11. |
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми роботи над числовими величинами у мові
програмування. Практична робота 4. |
с. 72-77 |
12. |
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про модуль. Створення графічних примітивів. |
с. 78-84 |
13. |
|
Інструктаж з БЖД. Текстові величини та операції над ними |
с. 85-87 |
14. |
|
Інструктаж з БЖД. Налагодження програми у середовищі програмування. Практична
робота 5. |
с. 88-91 |
15. |
|
Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної
структури слідування |
|
16. |
|
Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної
структури слідування. Тематичне оцінювання. |
|
ІІ семестр |
|||
17. |
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання величин логічного типу. |
с. 92-95 |
18. |
|
Інструктаж з БЖД. Команда розгалуження мовою програмування |
с. 96-102 |
19. |
|
Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної
структури розгалуження. Практична робота 6. |
с. 100-102 |
20. |
|
Інструктаж з БЖД. Опис алгоритмів із циклом із передумовою мовою
програмування |
с. 103-105 |
21. |
|
Інструктаж з БЖД. Опис алгоритмів із циклом із параметром мовою
програмування |
с. 105-111 |
22. |
|
Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної
структури повторення. Практична робота 7. |
с. 111-113 |
23. |
|
Інструктаж з БЖД. Складання програм для розв’язання навчальних і життєвих
задач. Тематичне оцінювання. |
|
Тема 3. Опрацювання
табличних даних |
|||
24. |
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх
призначення. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць –
аркуш, клітинка, діапазон клітинок. |
с. 114-122 |
25. |
|
Інструктаж з БЖД. Редагування електронних таблиць. Автозаповнення та
автозавершення. Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів. |
с. 123-133 |
26. |
|
Інструктаж з БЖД. Типи даних: числові,
грошові, дати, текст, відсотки. Форматування електронних таблиць |
с. 134-145 |
27. |
|
Інструктаж
з БЖД. Введення, редагування й
форматування даних основних типів. Практична робота 8. |
с. 144-145 |
28. |
|
Інструктаж з БЖД. Адресація. Формули. |
с. 146-150 |
29. |
|
Інструктаж з БЖД. Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів, зокрема
тих, що містять формули. |
с. 150-156 |
30. |
|
Інструктаж з БЖД. Використання формул. Практична робота 9. |
с. 157-158 |
31. |
|
Інструктаж з БЖД. Моделі. Етапи побудови моделей. |
с. 159-167 |
32. |
|
Інструктаж з БЖД. Реалізація математичних моделей. |
с. 168-174 |
33. |
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних
проектів. |
|
34. |
|
Інструктаж з БЖД. Презентація
та оцінювання проєктів. Тематичне оцінювання. |
|
35. |
|
Інструктаж з БЖД. Узагальнення й систематизація
навчального матеріалу за рік. |
|
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 8 класу
(за підручником
Морзе Н. В. Інформатика:
Підручник для 8 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Варна. - Київ : УОВЦ «Оріон», 2021. —224 с. :іл.)
(70 годин, 2 години на тиждень)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна
програма з інформатики для
учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і
науки України від 07.06.2017 № 804
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Кодування даних та апаратне
забезпечення |
|||
1. |
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в
комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та
декодування повідомлень. |
с. 4-7 |
2. |
|
Інструктаж
з БЖД. Двійкове кодування. Кодування тексту. Таблиці кодів символів |
с. 8-12 |
3. |
|
Інструктаж
з БЖД. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Кодування графічних
даних. Практична робота 1 |
с. 12-17 |
4. |
|
Інструктаж з БЖД. Історія обчислювальних та
комп’ютерних пристроїв |
с. 18-21 |
5. |
|
Інструктаж
з БЖД. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування |
с. 21-25 |
6. |
|
Інструктаж
з БЖД. Персональний комп’ютер, його основні складові. Процесор |
с. 26-29 |
7. |
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої пам’яті, введення та
виведення даних, мультимедійні пристрої |
с. 29-37 |
8. |
|
Інструктаж
з БЖД. Технічні характеристики та призначення основних складових
персонального комп’ютера. Практична робота 2. Тематичне оцінювання. |
с. 37-39 |
Тема 2.
Опрацювання текстових даних |
|||
9. |
|
Інструктаж
з БЖД. Пошук та заміна фрагментів тексту |
с. 41-46 |
10. |
|
Інструктаж
з БЖД. Форматування з використанням стилів |
с. 46-49 |
11. |
|
Інструктаж
з БЖД. Додавання формул у текстовий документ. Практична робота 3 |
с. 49-52 |
12. |
|
Інструктаж
з БЖД. Створення колонок, розділів у текстовому документі |
с. 53-59 |
13. |
|
Інструктаж
з БЖД. Колонтитули |
с. 59-65 |
14. |
|
Інструктаж
з БЖД. Структура документа. Гіперпосилання в текстових документах |
с. 66-71 |
15. |
|
Інструктаж
з БЖД. Автоматизоване створення змісту документа. Практична робота 4 |
с. 71-76 |
16. |
|
Інструктаж
з БЖД. Робота із складним документом |
с. 76-77 |
17. |
|
Інструктаж
з БЖД. Спільна робота з документом |
с. 78-82 |
18. |
|
Інструктаж
з БЖД. Спільна робота з документом. Практична робота 5 |
с. 82-86 |
Тема 3. Опрацювання
мультимедійних об’єктів |
|||
19. |
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття мультимедіа. Кодування аудіо- та відеоданих |
с. 87-90 |
20. |
|
Інструктаж
з БЖД. Формати аудіо- та відеофайлів |
с. 90-94 |
21. |
|
Інструктаж
з БЖД. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа |
с. 95-97 |
22. |
|
Інструктаж
з БЖД. Захоплення аудіо й відео, створення аудіо-, відеофрагментів |
с. 97-100 |
23. |
|
Інструктаж з БЖД. Засоби перетворення аудіо- й
відеоформатів. Практична робота 6 |
с. 100-103 |
24. |
|
Інструктаж
з БЖД. Побудова аудіо- й відеоряду |
с. 104-107 |
25. |
|
Інструктаж
з БЖД. Додавання до кліпу ефектів |
с. 107-110 |
26. |
|
Інструктаж з БЖД. Налаштування часових параметрів
аудіо- та відеоряду. Практична робота 7 |
с. 110-114 |
27. |
|
Інструктаж
з БЖД. Сервіси для роботи з аудіо- й відеоданими |
с. 115-119 |
28. |
|
Інструктаж
з БЖД. Публікування аудіо- й відеоданих в Інтернеті. Практична робота 8. |
с. 119-123 |
29. |
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних завдань |
|
30. |
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання навчальних проєктів. Тематичне оцінювання. |
|
Тема 4.
Алгоритми та програми |
|||
31. |
|
Інструктаж
з БЖД. Сучасні мови програмування |
с. 124-128 |
32. |
|
Інструктаж
з БЖД. Середовища програмування |
с. 128-132 |
33. |
|
Інструктаж
з БЖД. Структура програми. Типи даних у програмуванні |
с. 133-135 |
34. |
|
Інструктаж
з БЖД. Введення й виведення даних. Вирази |
с. 135-137 |
35. |
|
Інструктаж
з БЖД. Складання програм на введення та виведення даних. Практична робота 9. |
с. 137-139 |
36. |
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів |
с. 140-142 |
37. |
|
Інструктаж
з БЖД. Графічний інтерфейс, основні компоненти програми з графічним
інтерфейсом |
с. 143-144 |
38. |
|
Інструктаж
з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Текстовий напис. Практична робота 10. |
с. 144-147 |
39. |
|
Інструктаж
з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Кнопка |
с. 148-151 |
40. |
|
Інструктаж
з БЖД. Обробники подій, пов’язаних з елементами керування. |
с. 151-153 |
41. |
|
Інструктаж
з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Вікно повідомлень. Практична
робота 11. |
с. 153-155 |
42. |
|
Інструктаж
з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Текстове поле |
с. 155-158 |
43. |
|
Інструктаж
з БЖД. Опрацювання текстових величин мовою програмування. Тематичне
оцінювання. |
с. 158-163 |
44. |
|
Інструктаж
з БЖД. Умовні оператори (коротка та повна форма) |
с. 164-169 |
45. |
|
Інструктаж
з БЖД. Складання програм на розгалуження |
с. 164-169 |
46. |
|
Інструктаж
з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Прапорець, перемикач |
с. 169-173 |
47. |
|
Інструктаж
з БЖД. Пошук найбільшого та найменшого серед кількох значень. Практична
робота 12 |
с. 169-173 |
48. |
|
Інструктаж
з БЖД. Оператори циклу. |
с. 174-176 |
49. |
|
Інструктаж
з БЖД. Вкладені цикли. |
с. 176-179 |
50. |
|
Інструктаж
з БЖД. Складання програм на опрацювання повторень |
с. 176-179 |
51. |
|
Інструктаж
з БЖД. Властивості та методи елементів керування. Шкала вибору |
с. 179-181 |
52. |
|
Інструктаж
з БЖД. Складання програм з використанням вкладених циклів. Практична
робота 13 |
с. 179-181 |
53. |
|
Інструктаж
з БЖД. Графічне відображення даних мовою програмування |
с. 182-187 |
54. |
|
Інструктаж
з БЖД. Додавання малюнків та підписів у програмах |
с. 187-190 |
55. |
|
Інструктаж
з БЖД. Складання програм з використанням графічних даних. Практична робота
14 |
с. 187-190 |
56. |
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних завдань |
|
57. |
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання навчальних проєктів |
|
58. |
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання навчальних проєктів. Тематичне оцінювання. |
|
Тема 5.
Створення та публікація веб-ресурсів |
|||
59. |
|
Інструктаж
з БЖД. Структура сайту. Види сторінок сайту |
с. 191-198 |
60. |
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття про веб-дизайн. Вимоги до сайтів |
с. 198-200 |
61. |
|
Інструктаж
з БЖД. Автоматизовані засоби для створення та публікації веб-ресурсів |
с. 200-207 |
62. |
|
Інструктаж
з БЖД. Правила ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці |
с. 202-203 |
63. |
|
Інструктаж
з БЖД. Створення веб-сторінок завтоматизованими засобами. Практична робота 15 |
с. 203-207 |
64. |
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття про мову гіпертекстової розмітки |
с. 209-215 |
65. |
|
Інструктаж
з БЖД. Додавання до веб-сторінки графічних та мультимедійних елементів |
с. 215-217 |
66. |
|
Інструктаж
з БЖД. Додавання до веб-сторінки гіпертекстових елементів |
с. 217-219 |
67. |
|
Інструктаж
з БЖД. Створення веб-сторінки мовою гіпертекстової розмітки. Практична робота 16 |
с. 220-221 |
68. |
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних завдань та виконання навчальних проєктів |
|
69. |
|
Інструктаж
з БЖД. Захист навчальних проєктів. Тематичне оцінювання. |
|
70. |
|
Інструктаж
з БЖД. Повторення та узагальнення вивченого |
|
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 9 класу
(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:
підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н. В.
Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017. – 208 с.)
Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОНмолодьспорту України
від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України
від 29.05.2015 № 585).
Навчальна
програма:
Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів (автори:
Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна Ломаковська, Галина Проценко, Йосиф Ривкінд, Віктор Шакотько) –
[Електронний ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
Програму підготували:
Жалдак М. |
дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук,
професор, завідувач кафедри теоретичної інформатики Національного
педагогічного університету імені М. П. Драгоманова; |
Морзе Н. |
член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор,
проректор з питань інформатизації навчально-наукової та адміністративної
діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка; |
Ломаковська Г. |
вчитель-методист вищої категорії, директор Ліцею інформаційних технологій №
79 м. Києва, заслужений працівник освіти України; |
Проценко Г. |
вчитель-методист вищої категорії Печерської
гімназії № 75 м. Києва; |
Ривкінд Й. |
учитель-методист вищої категорії, завідувач кафедри математики та
інформатики ліцею № 38 імені В. М. Молчанова м. Києва, заслужений вчитель
України; |
Шакотько В. |
викладач-методист вищої категорії, заступник директора з навчальної
роботи Кременчуцького педагогічного училища ім. А. С. Макаренка. |
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст уроку |
Підручник |
Примітка |
Інформаційні
технології у суспільстві (3 год.) |
||||
1. |
|
Інформатика
та інформаційне суспільство |
п. 1.1-1.3 |
|
2. |
|
Інформаційні
процеси та системи. Етика використання інформаційних ресурсів |
п. 1.4-1.8 |
|
3. |
|
Практична робота 1. Освітні
інформаційні ресурси і системи |
с 17-18 |
|
Мережеві
технології (4 год.) |
||||
4. |
|
Класифікація,
апаратне й програмне забезпечення комп’ютерних мереж. Передавання даних в
мережі Інтернет. Канали зв’язку, їх види. |
п.3.1-3.4 |
|
5. |
|
Адресація в Інтернеті. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої.
Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера |
П. 3,5-3,6 |
|
6. |
|
Сучасні сервіси Інтернету.
Сервіси веб-2.0. Геосервіси |
П. 4.1-4.2 |
|
7. |
|
Спеціальні
інструменти пошуку В Інтернеті. Розширений пошук |
П. 4.3 |
|
Комп'ютерні презентації (6 год ) |
||||
8. |
|
Етапи
розробки презентації. Вимоги до
презентації |
П. 5.1-5.3 |
|
9. |
|
Елементи
дизайну презентацій. Макети слайдів. Стильове оформлення слайдів презентації
Використання діаграм у презентаціях |
П. 5.4-5.6 |
|
10. |
|
Гіперпосилання
і елементи управління в презентаціях. Додавання відеокліпів, звукових ефектів
і мовного супроводу до слайдової презентації |
П. 6.1-6.3 |
|
11. |
|
Елементи
анімації Управління
показом презентації Друк
презентації |
П. 6.4-6.7 |
|
12. |
|
Практична
робота 2. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями.
Елементи керування презентаціями |
С 69 |
|
13. |
|
Практична
робота 3. Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими
ефектами та мовним супроводом |
С. 70 |
|
Основи
інформаційної безпеки (4 год) |
||||
14. |
|
Загрози
безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. |
П. 9.1-9.5 |
|
15. |
|
Засоби
захисту даних та безпечної роботи на комп’ютері |
П.
10.1-10.6 |
|
16. |
|
Практична
робота 4. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера. |
С. 89-90 |
|
Комп’ютерне моделювання (5 год) |
||||
17. |
|
Комп’ютерна
модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні,
імітаційні та інші моделі. Поняття комп’ютерного експерименту |
П.
12.1-12.2 |
|
18. |
|
Основні
етапи комп’ютерного моделювання |
П. 12.3 |
|
19. |
|
Карти
знань. Редактори карт знань |
П.
13.1-13.2 |
|
20. |
|
Створення
і опрацювання моделей на прикладах
задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо)
в різних програмних середовищах |
С. 106-107 |
|
21. |
|
Практична
робота 5. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей |
С. 108 |
|
Табличні величини та
алгоритми їх опрацювання
(11 год.) |
||||
22. |
|
Табличні величини та їх опис мовою
програмування |
П.
15.1-15.2 |
|
23. |
|
Введення та виведення табличних величин |
П. 15.3 |
|
24. |
|
Візуалізація елементів табличної величини за
допомогою графічних примітивів |
П. 15.4 |
|
25. |
|
Алгоритми опрацювання табличних величин:
зміна значення елемента табличної величини |
П.
16.1-16.2 |
|
26. |
|
Алгоритми опрацювання табличних величин:
знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що
задовольняють заданим умовам |
П. 16.3 |
|
27. |
|
Розв’язування задач на опрацювання табличних
величин |
С. 128 |
|
28. |
|
Практична робота 6. Складання і виконання
алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин
за заданими умовами у навчальному середовищі програмування |
С. 129 |
|
29. |
|
Алгоритми пошуку елементів табличних величин |
П.
18.1-18.2 |
|
30. |
|
Алгоритми впорядкування елементів табличних
величин |
П. 18.3 |
|
31. |
|
Розв’язування задач на опрацювання табличних
величин |
П. 18.4 |
|
32. |
|
Практична робота 7. Складання і виконання
алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування |
С. 140 |
|
Комп’ютерні
публікації (5 год.) |
||||
33. |
|
Поняття комп’ютерної публікації.
Програмні засоби для створення публікацій Види публікацій та їх шаблони. Структура
публікації. Основні складові публікацій |
П.
20.1-20.4 |
|
34. |
|
Особливості роботи з графічними і
текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між
об’єктами публікації Алгоритм створення комп’ютерної публікації |
П.
20.5-20.6 |
|
35. |
|
Створення, збереження, відкривання та друк
публікацій |
П. 20.7 |
|
36. |
|
Практична робота 8. Створення простої
комп’ютерної публікації на базі шаблону |
С. 155 |
|
37. |
|
Практична робота 9. Проектування та
створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного
дослідження |
С. 156 |
|
Комп’ютерна графіка.
Векторний графічний редактор (7 год.) |
||||
38. |
|
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування
графічних даних. |
П.
23.1-23.2 |
|
39. |
|
Поняття колірної моделі. Растрові та векторні зображення, їх
властивості. Формати файлів зображень. |
П.
23.3-23.5 |
|
40. |
|
Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання
векторних зображень |
П.
24.1-24.2 |
|
41. |
|
Засоби векторного графічного редактора для побудови зображень |
П.
24.3-24.5 |
|
42. |
|
Побудова зображень у векторному графічному редакторі |
С. 174 |
|
43. |
|
Практична робота 10. Створення
простих векторних зображень |
С. 175 |
|
44. |
|
Практична робота 11. Створення складених векторних зображень |
С. 176 |
|
Створення персонального навчального середовища (9 год.) |
||||
45. |
|
Поняття персонального навчального середовища Використання інтернет-середовищ для створення та публікації
документів |
П.
27.1-27.2 |
|
46. |
|
Хмарні технології. Опитування з використанням онлайн-форм Організація та планування колективної діяльності. Використання офісних веб-програм для створення спільних документі |
П. 27.3 |
|
47. |
|
Синхронізація даних Створення і використання спільних електронних закладок Канали новин |
П. 27.4 |
|
48. |
|
Практична робота. 12. Офісні веб-програми для створення спільних
документів. Опитування з використанням онлайн-форм |
С. 189-190 |
|
49. |
|
Етапи створення веб-сайтів. Конструювання сайтів. |
П.
29.1-29.2 |
|
50. |
|
Використання онлайн-систем конструювання сайтів. Поняття мови
розмітки гіпертексту |
П.
29.3-29.5 |
|
51. |
|
Використання онлайн-систем конструювання сайтів. |
П. 29.6- |
|
52. |
|
Поняття мови розмітки гіпертексту |
П. 29.7 |
|
53. |
|
Практична робота 13. Конструювання сайтів з використанням
онлайн-систем |
С. 204 |
|
Розв’язування
компетентнісних задач (7 год.) |
||||
54. |
|
Підготовка
до розв’язування компетентнісних завдань |
С. 205-206 |
|
55. |
|
Розв’язування
компетентнісного завдання1/2 |
С. 205-206 |
|
56. |
|
Розв’язування
компетентнісного завдання1/2 |
С. 205-206 |
|
57. |
|
Розв’язування
компетентнісного завдання3/4 |
С. 206-206 |
|
58. |
|
Розв’язування
компетентнісного завдання3/4 |
С. 205-206 |
|
59. |
|
Розв’язування
компетентнісного завдання5/6 |
С. 205-206 |
|
60. |
|
Розв’язування
компетентнісного завдання5/6 |
С. 205-206 |
|
Виконання колективного навчального проекту (8 год.) |
||||
61. |
|
Вибір теми проекту |
С. 206-207 |
|
62. |
|
Добір інформаційних матеріалів для виконання проекту |
|
|
63. |
|
Виконання проектних завдань |
|
|
64. |
|
Виконання проектних завдань |
|
|
65. |
|
Виконання проектних завдань |
|
|
66. |
|
Виконання проектних завдань |
|
|
67. |
|
Оформлення матеріалів
проекту. Підготовка до захисту проекту. |
|
|
68. |
|
Захист навчального проекту |
|
|
|
|
|
|
|
69. |
|
Узагальнення та систематизація вивченого з курсу «Інформатика» |
|
|
70. |
|
Узагальнення та систематизація вивченого з курсу «Інформатика» |
|
|
Коментарі
Дописати коментар