ЧИ ГОТОВА ДИТИНА ДО ШКОЛИ? (тест)
- Чи хоче
Ваша дитина йти до школи?
- Чи
думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається та навчатися
їй буде цікаво?
- Чи може
Ваша дитина самостійно виконувати справу, яка потребує зосередженості
впродовж ЗО хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
- Чи Ваша
дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
- Чи вміє
Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п'яти
речень?
- Чи може
Ваша дитина розповісти напам'ять кілька віршів?
- Чи вміє
вона відмінювані іменники за числами (наприклад, олівець олівці)?
- Чи вміє
Ваша дитина читати по складах або цілими словами?
- Чи вміє
Ваша дитина рахувати до 10 і назад?
- Чи може
вона розв'язувати прості задачі на віднімання ті додавання одиниці?
- Чи правильно,
що Ваша дитина має тверду руку?
- Чи
любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
- Чи може
Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?
- Чи може
вона зібрати пазли з п'яти частин за хвилину?
- Чи знає
дитина назви диких і свійських тварин?
- Чи може
вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі:
помідори, морква, цибуля)?
- Чи
любить Ваша дитина самостійно працювати - малювати, збирати мозаїку тощо?
- Чи може
вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?
Результати тестування залежать від кількості
позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо їх.
15-18 - Ваша дитина готова йти до школи. Ви недарма з нею
працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;
10-14 - Ви на правильному шляху, дитина багато чого
навчилася, а запитання, на які Ви відповіли "ні", підкажуть Вам, над
чим іще потрібно попрацювати;
9 і менше - почитайте спеціальну літературу,
постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те,
чого вона не вміє. Результати можуть Вас розчарувати. Але пам'ятайте, що всі ми
- учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до
школи - це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри,
обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою,
татом, бабусею, старшим братом - з усіма, хто має вільний час і бажання
навчатися разом із дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця
розвитку дитини.
Ви можете дати волю своїй фантазії і видозмінювати
завдання, а можете точно дотримуватись інструкції - у будь-якому випадку Ваша
дитина росте і наближається до школи. Але запам'ятайте, будь ласка, кілька
простих правил:
- заняття
з дитиною мають бути обопільно добровільними;
- їх тривалість
не має перевищувати 35 хвилин;
- не
намагайтеся пропонувати дитині завдання, якщо вона стомлена;
- постарайтеся,
щоб заняття мали регулярний характер - "мозковий штурм" під час
підготовки до школи не ефективний;
- якщо Ви
побоюєтеся за успіхи своєї дитини, радимо Вам не зосереджуватися на
виробленні конкретних навичок.
Методичні прийоми навчання у початковій школі постійно
змінюються, є багато авторських програм, і Ваші зусилля можуть піти врозріз із
ними. Корисніше використовувати загальнорозвивальні вправи для зміцнення
сприймання, пам'яті, уваги, тонкої моторики рук. Учіть дитину звертати увагу на
те, як звучать слова, - пропонуйте їй виразно повторювати слова, як українські,
так і іноземні, знайомі й незнайомі. Розучуйте з нею вірші, скоромовки і складайте
казки. Просіть повторювати напам'ять почутий текст і переказувати його своїми
словами.
Дуже корисно запам'ятовувати різні предмети, їх
кількість і розташування; звертайте увагу дитини на деталі пейзажу й довкілля.
Не забувайте порівнювати різні предмети і явища: що в них загального і
відмінного.
Запропонуйте дитині запам'ятати послідовність цифр
(наприклад, номери телефонів). Добре стимулюють розвиток концентрації уваги
ігри-лабіринти, в яких потрібно "простежити" доріжку персонажа, а
також завдання на порівняння двох майже однакових малюнків.
Не нехтуйте заняттями, що розвивають і зміцнюють
дрібні рухи рук: ліплення, малювання, аплікації, ігри з конструкторами - усе це
створює передумови для формування красивого почерку і сприяє розвитку мислення
дитини. Використовуйте підручні засоби - можна відокремити горох від кукурудзи
чи бобів, розсортувати ґудзики, розкласти сірники.
І, незалежно від успіхів Вашої дитини, намагайтеся
створювати здоровий настрій перед школою, за якого вона б прагнула до знань, не
боялася низьких балів і була впевнена у тому, що вона для Вас найулюбленіша!
Коментарі
Дописати коментар